معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد:
رونمایی از طرح الفبای سلامت در اردبیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت طرح الفبای سلامت در اردبیل رونمایی می‌شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران گفت: در قالب این طرح تلاش بر این است تا سواد حوزه سلامت دانش‌آموزان و گروه‌های مختلف جامعه اتفاق افتاده و بیش از هر زمان دیگر گروه‌های مختلف جامعه به حوزه بهداشت و سلامت بهای خاصی بدهند.

وی ضرورت پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: اگر آگاهی مردم و سطح سواد سلامت آن‌ها را ارتقا دهیم قطعاً جلوی گسترش بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های عمومی گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هفته سلامت در سال‌جاری با شعار «سلامت برای همه با پزشک خانواده» برگزار می‌شود تا بیش از گذشته اهمیت پزشک خانواده و تعامل و ارتباط پزشک با گروه‌های مختلف جامعه فراهم آید.

جعفرزاده افزود: نهم اردیبهشت به عنوان «پزشک خانواده، پوشش همگانی سلامت»، دهم اردیبهشت «جوانی جمعیت و سالمندی سالم»، ۱۱ اردیبهشت به نام «دسترسی عادلانه به سلامت» و ۱۲ اردیبهشت نیز به نام «جامعه سالم و رشد تولید» نامگذاری شده است.

وی افزود: ۱۳ اردیبهشت به نام «اقتصاد خانواده و پزشک خانواده»، ۱۴ اردیبهشت به نام «سلامت و رسانه» و ۱۵ اردیبهشت ماه نیز به عنوان «پزشک خانواده و سبک زندگی سالم» نامگذاری شده تا زمینه ارتقای سلامت عمومی جامعه را شاهد و ناظر باشیم.

جعفرزاده اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی با محوریت آموزش و اجرای طرح‌های جامع سلامت‌محور در بین اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود تا بتوانیم بیش از گذشته توانمندی‌های خود را درا این حوزه به نمایش بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا