بعد از ۱۶ سال ناباروری؛
زوج اردبیلی صاحب فرزند سه‌قلو شدند

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مادر ۳۹ ساله اردبیلی بعد از گذراندن دوره درمان و انجام روش درمانی لقاح آزمایشگاهی (IVF) در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل صاحب فرزند سه قلو شد.

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در گفتگو با سیناپرس اردبیل با اشاره به این‌که راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از گام‌های مهم جهاددانشگاهی در راستای سیاست‌های کلی جمعیت بوده است، اظهار کرد: این مرکز در راستای تحقق سیاست های جمعیتی کشور در زمینه افزایش جمعیت و ابعاد مختلف جمعیت از جمله فرزندآوری و درمان ناباروری و نازایی فعالیت و نقش موثری در توسعه گردشگری سلامت استان اردبیل دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به نیازسنجی دقیق با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز، بخشی از دانش فنی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی که یک قطب تحقیقاتی و فناوری در تراز بین‌المللی و پیشگام در توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی است، را در استان اردبیل بومی‌سازی کرد و توانست به ارتقای علمی و درمانی استان کمک شایانی کند.

اوچی اردبیلی بیان کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز دارای بخش‌های تشخیصی و درمانی مانند کلینیک زنان و زایمان و نازایی، کلینیک مردان، آزمایشگاه تشخیص طبی مجهز به بخشهای هورمون شناسی، هماتولوژی، آندرولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی و سرولوژی و میکروب‌شناسی، آزمایشگاه ژنتیک پزشکی و جنین شناسی (ART)، بخش جراحی محدود و سرپایی، مشاوره مامایی، مشاوره ژنتیک، مشاوره روانشناسی، مشاوره تغذیه و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان است.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر در راستای به‌روزرسانی تجهیزات مرکز درمان قفقاز بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده و دستگاه های جدیدی از جمله انکوباتور ۲COدار، مانیتورینگ قلبی، میکرواینجکشن، الکتروشوک، تانک ازت و… جهت ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان به این مرکز اضافه شده که در روزهای اخیر شاهد تولد نوزادان سه قلو در این مرکز بودیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: مجوز پذیرش بیماران بین الملل(IPD) مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل بعد از ارزیابی و بررسی‌های لازم از میزان آمادگی این مرکز برای پذیرش بیماران خارجی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

اوچی اردبیلی گفت: تاکنون بالغ بر ۲هزار و ۸۰۰ مورد مثبت در این مرکز اتفاق افتاده و توانسته ایم امید را به زندگی خانواده های محروم از نعمت فرزند تقدیم کنیم.

وی در ارتباط با توسعه فعالیت های این مرکز گفت: این نهاد به عنوان نهادی فعال در حوزه سلامت باروری به دنبال ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی در این مرکز است تا بتواند با بالابردن میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان در تحقق توسعه گردشگری سلامت گام بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به مرز مشترک استان با جمهوری آذربایجان و حوزه CIS، توسعه گردشگری سلامت را در استان ضروری خواند و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در راستای توسعه فعالیت های خود در زمینه سلامت باروری و رفع نیازهای استان و همچنین توسعه گردشگری سلامت در این زمینه در حال احداث مجتمع بیمارستانی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۷۵ مترمربع با ۲ هزار متر مربع زیر بنا در ۴ طبقه در شهرک نیاش اردبیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا