توسعه همکاری های پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه و بنیاد شهید

رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور، خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با حضور در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، ضمن تاکیدبر افزایش سطح همکاری دوجانبه به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

به گزارش سیناپرس و به نقل از سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکتر عادل مهری ورنیاب رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور، خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با حضور در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، ضمن تاکیدبر افزایش سطح همکاری دوجانبه به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

دکتر مهری با بیان اینکه  نزدیک به 10هزار شاهد و ایثارگر به عضویت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر درآمده‌اند، افزود: بحث اشتغال خانواده معظم شاهد و ایثارگر از مباحث مهمی است که یکی از زمینه‌های فراهم آمدن شرایط اشتغال، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط این عزیزان خواهد بود.


 رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور افزود: خوشبختانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان‌های اقتصادی نظیر سازمان اقتصادی کوثر، بانک دی  فعال هستند که می‌توانند به عنوان پشتوانه از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها حمایت لازم و کافی را انجام دهند. ضمنا طرح‌هایی که شرایط حمایت را داشته باشند، میتوانند از تسهیلات صندوق اشتغال بنیاد شهید، با شرایط مناسب بهره‌مند شوند.
وی در ادامه به طرح مدل های همکاری و مزایای حضور ایثارگران در شرکت های دانش بنیان پرداخت و افزود: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پارک علم و فناوری استان و مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، سطح همکاری‌ها و تعاملات ما بین این دو مجموعه در جهت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف افزایش می‌یابد.

مهری در ادامه بازدید دانش آموزان و دانشجویان از شرکت های فناور و دانش بنیان را باعث تقویت روحیه امید و هدایت آنان به سمت تحصیل و مهارت آموزی در راستای اشتغال عنوان کرد.

در ادامه دکتر سیامک آزادی رییس  پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از آمادگی پارک علم و فناوری استان جهت توسعه کسب و کار دانش‌بنیان در بین خانواده معزز شاهد و ایثارگر خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با تمام ظرفیت‌های قانونی خود، در جهت حمایت از صاحبان ایده شاهد و ایثارگر تلاش می کند .

وی ادامه داد : هم اکنون 320 شرکت فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه هستند و 82 شرکت موفق به دریافت گرید دانش بنیان در استان می باشند که با این توانمندی موفق به احراز رتبه نخست در غرب کشور هستیم .

آزادی وجود یکی از بزرگترین برج های فناوری کشور با ظرفیت استقرار 110 شرکت فناورو دانش بنیان را از جذابیت های ورود افراد صاحب ایده به این حوزه دانست و ادامه داد: با افتخار 10 شرکت در پارک علم و فناوری با بیش از 25 محصول هستند که تنها تولید کننده و یا اولین تولید کننده در سطح کشور هستند.

رییس  پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه وجود 14 ساختار فناوری برای تسهیل حضور فناوران ،تغییر رویکرد، و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی با سه دستور کار ترویج ، نوآوری و شتابدهی بخشی از فعالیت های در حال انجام در پارک است.

وی در پایان تاکید کرد: مطمعنا توسعه تعاملات و همکاری های دو جانبه با امضا تفاهم نامه مشترک می تواند نقطه عطفی در گام های نخست همکاری باشد.

در پایان این نشست نیز رییس و مدیران مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگرکشور با حضور در برج فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه از برخی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان بازدید و از نزدیک با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این مجموعه‌ها آشنا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا