استفاده از ظرفیت های سازمان جهاددانشگاهی استان در توسعه کرمانشاه

در دیدار سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت های خوب این سازمان در جهت توسعه استان تاکید شد.

به گزارش سیناپرس، علی شعبانی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان این که استان نیاز به کارعلمی و جهادی دارد، گفت: باید  با مسئله یابی درست روند توسعه و تعالی استان را ریل گذاری کنیم .

وی در ادامه با اشاره به این که سرمایه های انسانی بسیار خوب علمی در استان وجود دارد، تاکید کرد: همفکری و همراهی نخبگان و فرهیختگان استان نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار استان دارد.

 سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: باید از ظرفیت های بسیار خوب سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه استفاده کنیم. 

در ادامه دکتر مسلم حدیدی سرپرست سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با تشریح ساختار و فعالیت های این نهاد انقلابی، افزود: با توجه به نقشه جامع علمی کشور، جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با نگرشی فرا سازمانی با ارائه خدمات تخصصی و تعامل سازنده با دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی در راستای توسعه استان گام بر می دارد. 
وی  بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای توسعه همه جانبه استان تاکید کرد و افزود: بکارگیری ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه های انسانی جهاددانشگاهی به ویژه تقویت نقش آفرینی جدی اعضای این سازمان در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توسعه استان و گسترش فعالیت ها از جمله برنامه های سازمان در سال 1402 است.
وی گفت: سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، علاوه بر تعامل سازنده با دانشگاه ها و مراکز علمی، نهادهای دولتی و خصوصی استان نسبت به برنامه ریزی مناسب و فراهم کردن بستر لازم جهت حضور فعالان علمی، فرهنگی و فناوری در جهت انجام مأموریت‌های محوله و توسعه زیست بوم کارآفرینی استان گام بر می دارد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه بر ضرورت توانمند سازی دانشجویان  در جهت حل مشکل بیکاری دانشجویان و دانش آموختگان تاکید کرد و افزود : آمادگی اجرای مدلی که پایلوت آن در سازمان جهاددانشگاهی انجام گرفته است را در سطح استان داریم .

حدیدی در بخش دیگری ازسخنان خود اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی را از مسولیت های جهاددانشگاهی عنوان کردو به ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها بخصوص مساجد در رفع مشکل بیکاری اشاره کرد و افزود: با عنایت به نقش تاریخی مساجد و جایگاه آن در جامعه به سادگی می توان دریافت که استقرار خانه های خلاق در مساجد در راستای کارکردهای پیشین آن ها بوده است. 

 وی ادامه داد: این برنامه نوعی سازگاری با نیازهای جدید جامعه و در جهت پویایی فرهنگی، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی محسوب می شود. بصورتی که خانه های خلاق تاکنون در فضاهایی خارج از مساجد استقرار یافته اند، اما به نظر می رسد تمرکز بر توسعه فعالیت های فرهنگی با روش های خلاقانه در مساجد، مصداقی از ابتکار عمل و فرصت سازی در این زمینه محسوب می‌شود.

حدیدی در پایان افزود: در صورت استقرار خانه خلاق در مساجد، فعالیت های اقتصادی با بهره مندی از جریان انرژی و معنویت حاکم در مساجد رنگ و بوی معنوی به خود گرفته و ضمن اثرگذاری بر موفقیت طرح های خلاقانه، موجب ترویج و تقویت دینداری در بین جوانان خواهد شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا