افزایش واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل از افزایش واحدهای فناور این دانشگاه از ۲۱ واحد به ۳۷ واحد خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، فرهاد پورفرضی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل به افزایش شرکت‌های دانش بنیان از ۲ شرکت به چهار شرکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه فناوری دانشگاهی در سال ۱۴۰۲ افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان از چهار شرکت به هشت شرکت و ساخت واحدهای کارگاهی برای تکمیل چرخه تجاری‌سازی می باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته جایگاه فناوری سلامت دانشگاه در ارزیابی سالانه از رده یازدهم تیپ ۲ به رده ششم رسید و شاخص‌های فناوری سلامت دانشگاه نیز افزایش یافت.

وی اظهار کرد: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در صورت نقل مکان به ساختمان جدید و توسعه فضای فیزیکی، امکان افزایش واحدهای مستقر را داشته وزمینه موفقیت بیش از پیش شرکت‌های دانش بنیان فراهم خواهد شد.

وی وضعیت فناوری دانشگاه را رو به رشد ارزیابی کرد و حمایت‌های دانشگاهی را لازمه سرمایه‌گذاری بلند مدت و اصولی دانشگاه برای آینده دانست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل حمایت از طرح‌های فناورانه، پذیرش و حمایت از فناوران حوزه سلامت در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه ، اعطای گرانت فناوری به ایده‌ها و طرح‌های فناورانه، گسترش فضای فیزیکی مرکز رشد و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از ثبت اختراعات و ارائه مشاوره به صاحبان ایده و همچنین حمایت از محصولات ارائه‌ شده توسط واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد جهت حضور در نمایشگاه‌ها را از جمله مهم‌ترین اقدامات حوزه فناوری در این مدت ذکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا