انجام مطالعات ارزش‌گذاری اقتصادی منابع زیستی اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مطالعات ارزش‌گذاری اقتصادی منابع زیستی استان اردبیل در حال انجام است.

به گزارش سیناپرس اردبیل، حسن قاسم پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در این طرح، خدمات اکوسیستمی بر اساس یک چارچوب حسابداری اقتصادی اجتماعی ارزش گذاری می‌شود افزود: تهیه پایگاه داده اطلاعات مکانی، ترسیم بهترین مسیر برای ادغام خدمات اکوسیستمی در تصمیم گیری و شناخت دقیق از ابعاد اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی استان از اهداف این طرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: خوشبختانه در سال گذشته، منطقه شیروان دره به مساحت ۹ هزارو ۲۹۳ هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع به ثبت رسید و امیدواریم در سال آینده بتوانیم با ارتقا منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به عنوان منطقه حفاظت شده، آن را تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار دهیم.

قاسم پور همچنین آغاز طرح تکثیر گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو و رهاسازی آهو در منطقه مغان را از طرح‌های قابل توجه در حوزه حیات وحش استان عنوان کرد.

وی ایجاد رشته محیط بانی در هنرستان‌های کار و دانش استان را از برنامه‌های سال ۱۴۰۲ حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: محیط بانان در خط مقدم حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان مشغول به فعالیت هستند و توجه به پرورش محیط بانان از طریق هنرستان‌های کار و دانش متعلق به آموزش و پرورش می‌تواند اثربخشی و بهره وری این نیرو‌ها را افزایش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت موضوع پایش آلودگی رودخانه ارس تصریح کرد: مطالعات جامع در خصوص ارس در حال انجام است و مسائل مرتبط با مسائل سلامت عمومی و کشاورزی توسط حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های ذیربط بطور جدی پیگیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا