کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برگزار شد

بیست و پنجمین کنگره سراسري همکاري هاي دولت، دانشگاه و صنعت براي توسعه ملي در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مسعود شفیعی؛ رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه و دبیر دائمی کنگره سه جانبه در بیست و پنجمین کنگره سراسري همکاري هاي دولت، دانشگاه و صنعت براي توسعه ملي بصورت حضوری توسط جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت ودانشگاه با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد گفت: با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم انقلاب، ضرورت توجه به نقش سازنده دانشگاه، صنعت و دولت براي توسعه ملي بیش از پیش دیده می شود.
وی افزود: شکل گیری، بکارگیری و گسترش ظرفیت های ملی نیازمند توجه ویژه به نقش اساسي و محوري این همکاری برای توسعه کمی و کیفی بوده، توجه به جایگاه علم و تلاش برای رساندن ایده به ثروت برای آبادانی ایران اسلامی فرصت آفرین است.
وی گفت: بیست و پنجمین کنگره سراسري همکاري هاي دولت، دانشگاه و صنعت براي توسعه ملي در آغاز ورود به سال1402، بهانه خوبی برای نگاه به راه طی شده و مستمر این کنگره در طول سالیان گذشته می باشد تا برای ساختن جامعهء آینده در افقی وسیع تر به این موضوع پرداخته شده، برنامه ریزی برای تاثیرگذاری و حضور موثر اشخاص و نهادها در پیشرفت این سرزمین یادآوری شود.
دکتر شفیعی گفت: بیست و پنجمین کنگره سراسري همکاري هاي دولت، دانشگاه و صنعت براي توسعه ملي فراتر از ظرفیت های سرزمینی، قشر عظیمی از نخبگان متعهد و متخصص را به عنوان موتور محرک این اکو سیستم می بیند، که می توانند موجبات پیشبرد توسعه ملی را فراهم کنند.
وی افزود: این نخبگان می توانند با شکل دهی و تقویت همکاری سازنده دولت، دانشگاه و صنعت مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی نظام، امکان پیاده سازی بسیاری از آرزوهای مادی و معنوی مرتبط با پیشرفت ایران را فراهم کنند.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیدواریم مراکز علمی و اجرایی به این نکته توجه کنند که علاوه بر نقش ویژه ی این همکاری در توسعه ملی، ارزیابی و پایش مستمر این تعاملات موجب شناخت صحیح توانمندی ها و فرصت ها و نیز دیدن سریع مشکلات و چالش ها می شود و راه را برای مشارکت در طراحی فرآیندی کارآمد و قابل اطمینان هموار می سازد.
وی گفت: امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این کنگره توسط صاحب نظران موثر واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا