معرفی 93 شرکت مستعد دانش بنیان به معاونت علمی ریاست جمهوری

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش شرکت ‌های دانش بنیان، در نظر داریم ۹۳ شرکت را برای بررسی وضعیت، در اسفندماه به معاونت علمی رئیس جمهوری معرفی کنیم تا در صورت موافقت به شمار شرکت های دانش بنیان استان اردبیل افزوده شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، یوسف عباس پور در مراسم افتتاحیه رویداد ارائه نیازهای فناورانه در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۴۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که ۱۲ مورد از آن شرکت ‌ها در حوزه برق و الکترونیک و ۸ شرکت در حوزه تجهیزات پیشرفته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: وجود منابع انسانی ماهر، پیچیدگی محصولات در حد کشورهای اروپایی، غیرقابل کپی برداری بودن تولیدات، مرتبط بودن محصولات با نیازهای جامعه و احساس مسئولیت اجتماعی از ویژگی‌های بارز شرکت های دانش بنیان استان است.

عباس پور تصریح کرد: ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شرکت‌ های دانش بنیان استان اردبیل منظور شده بود که در هفته‌ های اخیر ۲۵۰ میلیارد ریال آن تامین شده و به زودی در اختیار شرکت ها قرار خواهد گرفت و تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به شرکت ‌ها داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از زمان تاسیس این پارک در استان اردبیل تا ۱۵ شهریور امسال، ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت ‌ها داده شده است، در حالی که طی پنج ماه گذشته، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال به شرکت ‌ها داده شده و در کنار آن، ضمانت نامه بانکی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در اختیار شرکت ‌ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش شرکت ‌های دانش بنیان، در نظر داریم ۹۳ شرکت را برای بررسی وضعیت، در اسفندماه به معاونت علمی رئیس جمهوری معرفی کنیم تا در صورت موافقت به شمار شرکت های دانش بنیان استان اردبیل افزوده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا