توسعه خدمات جهاددانشگاهی در پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد،گفت: آماده تسهیل زمینه توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی و علمی در این شهرستان هستیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، جابر جهانبین، فرماندار شهرستان پارس‌آباد در نشست مشترک با رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به فعالیت های ارزشمند در سطح ملی، استان و شهرستان پارس آباد، گفت: متاسفانه در شهرستان پارس‌آباد بسیاری از خدمات این نهاد انقلابی ارائه نمی‌شود.

وی از آمادگی این فرمانداری در راستای تسهیل زمینه توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در شهرستان پارس‌آباد خبر داد و افزود: آموزش در زمینه‌های مختلف از نیاز اصلی مردم منطقه است و از ارایه خدمات جهاددانشگاهی در این زمینه قدردانی می‌شود و آماده همکاری در زمینه راه‌اندازی و ارائه خدمات دیگر این نهاد علمی در شهرستان هستیم.

فرماندار پارس‌آیاد با اشاره به این که این شهرستان از لحاظ جمعیت پرجمعیت‌ترین شهرستان بعد از مرکز استان است تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مهاجرپذیری این شهرستان که روز به روز در حال گسترش است، نیاز مبرم به استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار این نهاد داریم.

جهانبین تاکید کرد: فرمانداری شهرستان با کمال میل آماده تسهیل اقدامات جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های مربوطه در شهرستان می‌باشد.

حسام رسولی؛ رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، نیز با اشاره به خدمات گسترده جهاد دانشگاهی در عرصه های آموزش، پژوهش و فناوری گفت: در شهرستان پارس آباد مرکز آموزش های تخصصی جهاددانشگاهی فعال است و ماقصد داریم سایر حوزه های جهاددانشگاهی را هم در این شهرستان فعال سازیم.

وی گفت: در زمینه توانمند سازی سازمان ها و شرکت ها، یکی از طرح های حرفه ای این نهاد، ارزیابی شایستگی مدیران است که این طرح می تواند در تطبیق شغل و شاغل در سازمان ها موثر واقع شود و موجب شایسته سالاری، ارتقاء سطح مدیریت و بهره وری سازمان ها و شرکت ها شود .

رسولی ادامه داد: جهاددانشگاهی علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی به کارکنان سازمان ها و توانمندسازی خانواده ها و آموزش های عمومی هم فعال است

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل، تشکیل پرونده سلامت پزشکی، سلامت روحی و روانی را در دستگاه های اجرایی ضروری دانست و افزود: جهاد دانشگاهی در این بخش نیز می‌تواند یاری‌رسان سازمان‌ها باشد.

وی ادامه داد: ساز و کار جهاددانشگاهی به صورت فعالیت شبکه‌ای است و سعی شده است تا حد ممکن بروکراسی‌ها را تعدیل کرده و به شکل روان و بدون تشریفات زائد خدمات خود را ارائه نماید .

رسولی حضور جهاددانشگاهی در شهرستان‌ها را مستلزم تقویت زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: در فعالیت‌های علمی و فناوری نیز جهاد دانشگاهی به دنبال کاربست علم و فناوریست، بدین معنی که این نهاد در این راستا فی مابین دانشگاهها و مردم قرار گرفته است تا علم را به عمل تبدیل کند ولی سازمان‌های دولتی و بخش مردمی باید فضا و امکانات لازم را در این زمینه تسهیل سازد.

در پایان رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل، به تشریح فعالیت‌ها و خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای این نهاد اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در صدد ارائه خدمات با روحیه جهادی و انقلابی برای مردم است. لیکن اگر از سوی فرمانداری و دستگاههای اجرایی و بخش مردمی هم همکاری های لازم صورت بگیرد، این خدمات همانند خدمات درمان ناباروری، سلولهای بنیادین و آموزش‌های تخصصی و مهارت‌محور سریعتر می‌تواند در شهرستان‌ها توسعه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا