نوشیدن چای خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

براساس یک مطالعه جدید، نوشیدن حداقل دو فنجان چای در روز ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، محققان مؤسسه ملی سرطان (NCI) آمریکا داده‌های تقریبا نیم میلیون نفر از افراد 40 تا 69 ساله را که بین سال‌های 2006 تا 2010 در مطالعه Biobank بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند.

از شرکت کنندگان خواسته شد تا پرسشنامه هایی را تکمیل کنند که شامل اطلاعات دموگرافیک، سبک زندگی، و اطلاعات مرتبط با سلامتی، از جمله تعداد فنجان چایی است که هر روز می نوشند. نتایج منتشر شده در Annals of Internal Medicine نشان داد افرادی که حداقل 2 فنجان چای سیاه در روز می نوشند نسبت به افرادی که چای نمی نوشند 9 تا 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

نوشیدن چای با مرگ و میر کمتر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، به ویژه سکته مغزی و بیماری ایسکمیک قلبی همراه بود. در مقابل، این مطالعه ارتباطی بین نوشیدن چای و کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری های تنفسی پیدا نکرد.

دکتر اریکا لافتفیلد، محقق ارشد NCI می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که چای، از جمله چای سیاه، می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد».

محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه ثابت نمی کند که نوشیدن چای به طور مستقیم خطر مرگ را کاهش می دهد. بنابراین، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا نوشیدن چای به طور مستقیم با کاهش خطر مرگ مرتبط است ضروری است.

چای یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. در سال 2021، آمریکایی‌ها تقریبا 85 میلیارد وعده چای یا بیش از 3.9 میلیارد گالن مصرف کردند. بر اساس گزارش انجمن چای ایالات متحده، در هر روز، بیش از نیمی از جمعیت آمریکا چای می نوشند. چای با سایر فواید سلامتی مرتبط است. چای به عنوان منبع آنتی اکسیدان های قوی، ممکن است به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. مطالعات قبلی نیز نشان داده است که نوشیدن چای سیاه ممکن است سطح کلسترول را در بزرگسالان مبتلا به چاقی و خطر ابتلا به اختلالات قلبی را بهبود بخشد. همچنین تصور می شود که این نوشیدنی در کاهش وزن بدن و تنظیم فشار خون نقش دارد.

منبع: health news
مترجم: تقی قاسمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا