کتاب تکنیک‌های عملی و تست‌های بیوشیمیایی در آزمایشگاه منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «‏‫تکنیک‌های عملی و تست‌های بیوشیمیایی در آزمایشگاه» با رویکردی به حوزه علوم پزشکی به ویژه رشته علوم آزمایشگاهی و رشته‌های دارای واحدهای درسی بیوشیمی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، این کتاب توسط «بهمن کریمی‌» دانش آموخته کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی و زیر نظر دکتر «علی اکبر فضائلی» عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مدیر گروه بیوشیمی به رشته تحریر درآمده است.

دانشجویان علوم آزمایشگاهی همواره به دنبال کتابی جهت یادگیری تست‌های تشخیصی بیوشیمی و همچنین روش‌ها و تکنیک‌های بیوشیمیایی بوده‌اند و جای خالی یک منبع مناسب جهت پاسخگویی به این نیاز همیشه احساس می‌شد، بنابراین کتاب حاضر به عنوان مجموعه کامل به صورت ساده و قابل فهم نگاشته شده است و می‌تواند دانشجویان را از منابع دیگر بی‌نیاز کند چراکه به شیوه روان و جامع مطالب مربوط به آزمایشات بیوشیمی با دید آزمایشگاهی، عملی و بالینی گنجانده شده است.

کتاب تکنیک‌های عملی و تست‌های بیوشیمیایی در آزمایشگاه مبتنی بر رفرنس‌های معتبر و همچنین برخی تجربیات آموزشی و پژوهشی پدیدآوران و شامل تمام بخش‌های مربوط به اصول خونگیری و جداسازی سرم و پلاسما، مجموعه تست‌های بررسی دیابت و ارزیابی عملکرد اندام‌های کبد، کلیه، قلب همراه با نکات بالینی و آزمایشگاهی … می‌باشد که سایر مباحث مربوط به تست‌های بیوشیمیایی از جمله آنزیم شناسی بالینی، ارزیابی تومور مارکرها، غربالگری سلامت جنین، ارزیابی بارداری و ناباروری، سنجش ویتامین‌ها و اصول کنترل کیفی در آزمایشگاه بیوشیمی نیز در این کتاب پوشش داده شده است.

کتاب «تکنیک‌های عملی و تست‌های بیوشیمیایی در آزمایشگاه»، 224 صفحه ای، در 17 فصل جمع بندی شده و به قیمت 90000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا