محصول فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی در جمع 30 فناوری منتخب کشور

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از انتخاب یک محصول فناورانه مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه به عنوان یکی از ۳۰ فناوری منتخب در نمایشگاه پژوهش و فناوری کشور خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، نعمت هدایت روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت: دستگاه تولید کیسه محلول‌ های تزریقی دارویی توسط شرکت نیکا تدبیر اسپاد از فناوران مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان یکی از ۳۰ فناوری منتخب انتخاب و مورد بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

وی افزود: شرکت نیکا تدبیر اسپاد با هدف تولید و تامین پیش نیازهای دارویی به خصوص ملزومات و مواد اولیه تولید سرم در کشور و کاهش واردات موارد مذکور از خارج کشور، موفق به دستیابی به فناوری طراحی و ساخت دستگاه تولید کیسه انواع محلول‌های تزریقی و فرآورده های دارویی به عنوان پنجمین کشور دارای این تکنولوژی گردیده است.

هدایت تصریح کرد: دستگاه تولید این نوع بسته ‌بندی دارای فناوری پیچیده ‌ای است که تکنولوژی ساخت آن در اختیار تعداد معدودی از کشورهای پیشرفته از قبیل آمریکا، آلمان، ژاپن و چین می‌باشد.

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این دستگاه قادر است به طور خودکار تغذیه فیلم، چاپ، ساخت کیسه و اتصال ملحقات (Port) را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا