تولید ثروت نیازمند پژوهش است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: تولید ثروت نیازمند پژوهش است.

به گزارش سیناپرس اردبیل، کاظم دبیر روز گذشته در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تولید ثروت نیازمند پژوهش است.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان امر در دستگاه های اجرایی باید نسبت به امر تحقیق و پژوهش در اجرای پروژه ها اهتمام داشته باشند، گفت: مسئولان ابتدا باید مشکلات را قبول کنند تا نسبت به اهمیت پژوهش و کاربردی کردن آنها اقدام کنند.

دبیر با بیان اینکه پژوهش های ما باید به سمت اشتغال آفرین، گره گشایی از مشکلات و ثروت آفرینی سوق یابند، تصریح کرد: پژوهشی مفید است که رفاه مردم را به دنبال داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: تکریم پژوهشگران در دستگاه های اجرایی باید نهادینه شود.

یوسف عباسپور دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل و رئیس پارک علم و فناوری اردبیل نیز به ارائه گزارش خدمات پارک علم و فناوری پرداخت و گفت: تفاوت نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امسال با سال های گذشته، فراهم کردن زمینه های تجاری سازی و فروش محصولات فناورانه است.

وی به نحوه انتخاب فناوران برتر استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: طبق نظر شورای سیاستگذاری جشنواره پژوهشگران و فناوران استان، انتخاب نهایی بر عهده پارک علم و فناوری بود که با همکاری مراکز رشد و بر اساس شاخص های ملی امتیازبندی و منتخبین نهایی شدند.

عباس پور به شاخص های فناوران برتر اشاره کرد و گفت: سابقه کاری و تجربه، تحصیلات مرتبط و دوره های آموزشی تخصصی، آمادگی فناورانه، میزان فروش داخلی محصولات، میزان صادرات، عناوین و افتخارات کسب شده، استانداردها و مجوزهای اخذ شده، میزان اشتغالزایی فناورانه، تاثیر شرکت ها در حل مشکلات و نیازهای جامعه از جمله مهمترین شاخص های انتخاب فناوران برتر استان در سالجاری بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا