رونمایی از ۳ محصول صنعتی و نوآورانه در دانشگاه محقق اردبیلی

معاون نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحد های فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همزمان با بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل با حضور مسئولان استانی از ۳ محصول صنعتی و نوآورانه واحد های مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، نعمت هدایت، معاون نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحد های فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: اولین محصول مشعل صنعتی است که توسط شرکت آرین سپاکو ساخته شده و محصولات این شرکت در حوزه های ماشین سازی و تجهیزات صنعتی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات الکترومکانیکی و اتوماسیون می باشد.

هدایت تصریح کرد: این شرکت تاکنون توانسته است همکاری های موفقی با مجموعه های صنعتی کشور های ایتالیا و روسیه در حوزه های صنعتی داشته باشد.

وی افزود: اولین محصول مشعل صنعتی است که توسط شرکت آرین سپاکو ساخته شده و محصولات این شرکت در حوزه های ماشین سازی و تجهیزات صنعتی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات الکترومکانیکی و اتوماسیون می باشد.
هدایت تصریح کرد: این شرکت تاکنون توانسته است همکاری های موفقی با مجموعه های صنعتی کشور های ایتالیا و روسیه در حوزه های صنعتی داشته باشد.

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: شرکت آرین سپاکو با مهندسی معکوس و تولید سیستم های گرمایش با کاربرد های وسیع در گلخانه ها و کارخانجات برای اولین بار در استان اردبیل توانسته است دانش فنی طراحی و ساخت این محصول را در سطح استان توسعه داده و نام این استان را نیز به عنوان تولید کننده محصولات گرمایشی ویژه در سطح کشور مطرح سازد.

وی با بیان اینکه دومین محصول دستگاه تست پیش سازگاری الکترومغناطیسی بوده و توسط شرکت ایده کاوان دانش گستر ایرسا تابان ساخته شده است، گفت: انرژی‌ های الکترومغناطیسی ناخواسته در محیط ممکن است باعث اثرات ناخواسته‌ای مانند تداخل مغناطیسی (EMI) شوند.

هدایت با بیان اینکه در طول تاریخ، انتشار این امواج ناخواسته باعث حوادث مخربی مانند سقوط هواپیما و شلیک ناخواسته موشک شده است، افزود: سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) در حقیقت توانایی تجهیزات الکترونیکی و سیستم ها در محدود کردن دریافت انرژی ‌های الکترومغناطیسی ناخواسته و عملکرد درست آنها است.

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این انرژی ‌ها حتی ممکن است باعث آسیب دیدن تجهیزات سیستم نیز شوند، گفت: برای اندازه گیری و تست این اثرات نیاز به دستگاهی می ‌باشد که داخل آن نسبت به محیط بیرون در حدود ۶۰ تا ۸۰ دسیبل شیلد بوده و امواج الکتریکی و مغناطیسی بر هم عمود می باشند.

وی با بیان اینکه از این وسیله برای انجام تست‌ های پیش سازگاری الکترومغناطیسی در مراحل طراحی بردهای الکترونیکی – الکتریکی استفاده می‌شود، ادامه داد: با توجه به هزینه بسیار بالای تست‌ های سازگاری این دستگاه یک روش کم هزینه و ریسک پایین جهت بررسی شرایط محیطی الکترومعناطیسی می باشد. این وسیله از یک موجبر مستطیلی و دو قسمت مخروطی برای تطبیق مناسب در دو انتها تشکیل شده که در داخل یک محفظه شیلد الکترومغناطیسی قرار دارد. در داخل این محفظه امواج الکتریکی و مغناطیسی در مود عمود برهم می باشند.

هدایت با بیان اینکه سومین محصول دستگاه تولید پک سرم توسط شرکت نیکا تدبیر اسپاد، ساخته شده است، گفت: این شرکت با بهره‌گیری از توان علمی و تجربی در زمینه بسته ‌بندی مواد دارویی، موفق به دستیابی به فناوری طراحی و ساخت دستگاه تولید کیسه انواع محلول‌ های تزریقی و فرآورده های دارویی به عنوان پنجمین کشور دارای این تکنولوژی گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر سرم یا به عبارت صحیح ‌تر«محلول تزریقی» به دو شکل بطری‌ های پلی ‌اتیلن یا پلی ‌پروپیلن و بگ ‌های کیسه ‌ای در بازار موجود است، افزود: بسته ‌بندی کیسه‌ ای نسل جدیدی از بسته بندی دارویی محسوب می‌ شود که در اکثر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جایگزین بطری ‌های پلی اتیلن گردیده است.

هدایت با بیان اینکه دستگاه تولید این نوع بسته ‌بندی دارای فناوری پیچیده‌ ای است که تکنولوژی ساخت آن در اختیار تعداد معدودی از کشورهای پیشرفته از قبیل آمریکا، آلمان، ژاپن و چین می‌باشد، اضافه کرد: این دستگاه قادر است به طور خودکار تغذیه فیلم، چاپ، ساخت کیسه و اتصال ملحقات (Port) را انجام دهد و در حال حاضر برای اولین بار در کشور انجام گردیده ‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا