پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی

سرپرست مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از اعلام آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان پژوهش محور خارجی در مقطع دکتری خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، عبدالمجید دژم خوی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشجویان خارجی و یا دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور از طریق سوابق تحصیلی می ­توانند در تمامی دوره­ های دکتری موجود در دانشگاه محقق اردبیلی به صورت پژوهش­ محور تحصیل نمایند، گفت: دانشجویان داخل کشور نیز از طریق آزمون سازمان سنجش می ­توانند در این دوره ­ها پذیرفته شوند.

وی افزود: تنها تفاوت شیوه آموزشی –پژوهشی(شیوه رایج) و پژوهش محور میزان تاثیر آزمون کتبی دکتری در نتیجه نهایی آن می باشد؛ بدین صورت که تاثیر آزمون کتبی در شیوه آموزشی پژوهشی ۵۰ درصد و در شیوه پژوهش محور ۳۰ درصد است.

دژم خوی یادآور شد: دانشگاه محقق اردبیلی به ازای هر ۵ نفر دانشجوی دکتری آموزشی – پژوهشی(شیوه رایج) در هر رشته، می‌تواند یک نفر دانشجوی دکتری پژوهش محور جذب نماید.

سرپرست مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در دوره ­های دکتری پژوهش ­محور رساله دانشجو در واقع انجام یک طرح پژوهشی تقاضامحور است، تصریح کرد: انجام این طرح طی یک قرارداد با یک نهاد حقوقی اعم از دولتی یا غیردولتی که اصطلاحا کارفرما نامیده می­ شود به دانشگاه واگذار می­ گردد و کل اعتبار این طرح توسط کارفرما تامین و نتیجه کار توسط کارفرما تحویل گرفته می­‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کوتاهی نسبی این دوره به علت کمتر بودن تعداد واحد آموزش در مقایسه با دوره ­های دکتری رایج و ارتباط موضوع رساله با مسائل جاری بخش ­های مختلف از مزایای این دوره بوده و امکان اشتغال فارغ التحصیلان را به مراتب بالا می­‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا