کد خبر : 35879 دوشنبه 06 اردیبهشت 1395 - 15:25:35
تلاش-برای-ساخت-پردازنده-های-کوانتومی-بر-پایه-سیلیکون

گزارش تصویری از افتتاح آزمایشگاه بزرگ محاسبات کوانتومی

تلاش برای ساخت پردازنده های کوانتومی بر پایه سیلیکون

سیناپرس: آزمایشگاه جدید محاسبات کوانتومی در دانشگاه نیو سوت ولز کشور استرالیا آغاز به کار کرد. این آزمایشگاه نقش مهمی در پیشبرد مطالعات و پژوهش های این حوزه داشته و دانشمندان می توانند پردازنده های کوانتومی بر پایه سیلیکون را در این مرکز بسازند.

مراسم افتتاحیه آزمایشگاه پیشرفته محاسبات کوانتومی در دانشگاه  نیو سوت ولز استرالیا در هفته گذشته و با حضور مقامات ارشد علمی و سیاسی این کشور برگزار شد. در این مراسم مالکوک ترنبول نخست وزیر کشور استرالیا و میشل سیمونز کنسول ارشد علمی  و مدیر مرکز فناوری های ارتباطی  این کشور به عنوان میهمان ویژه به ایراد سخنرانی پرداختند .

گفتنی است در پی اجرای سیاست های جدید دولت استرالیا و حمایت از پروژه های عظیم محاسبات کوانتومی ، این کشور به عنوان قطب اول این حوزه در سراسر جهان شناخته شده و پژوهش ها و مطالعات علمی مرتبط با محاسبات کوانتومی در این کشور پیشرفت فراوانی داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، مرکز محاسباتی جدید در دانشگاه نیو سوت ولز ، دارای ظرفیت های بسیار زیادی بوده و پژوهشگران می توانند با استفاده از فناوری های موجود در این مرکز ، پردازنده های کوانتومی بر پایه سیلیکون را طراحی کرده و بسازند. این موضوع یکی از موانع اصلی موجود در محاسبات کوانتومی محسوب می شود که پیش بینی می شود با توجه به فعالیت های این مرکز جدید ، از پیش پای محققین برداشته شود.

منبع: xinhuanet