سیستم تصویربرداری مغناطیسی از زمین در اردبیل طراحی و ساخته شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر برومند صلاحی در بازدید از شرکت آرکا آلتین الکترونیک از اتمام مراحل چند ساله تحقیق و توسعه سیستم ­های پیشرفته تصویربرداری از زیر سطح زمین و ساخت آن توسط این شرکت و ورود به فاز تولید نمونه­ های صنعتی این سیستم ­ها در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
وی کاربردهای این سیستم را در اکتشاف و بهره ­برداری از انواع معادن، تصویربرداری از تأسیسات شهری، تحقیقات باستان شناسی، زمین شناسی، خاکشناسی، مدیریت آب­های زیرزمینی و غیره عنوان کرد.
صلاحی خاطرنشان کرد: این محصول به دلیل قیمت بسیار مناسب، کارایی بسیار خوب، رابط کاربری با آموزش راحت و بدون نیاز به تخصص، در صورت حمایت می ­تواند در داخل و خارج از کشور بازار مناسبی داشته باشد.
مهندس امید رضایی مدیرعامل شرکت آرکا آلتین الکترونیک و طراح و سازنده­ محصول گفت: در داده­ پردازی این سیستم، به صورت گسترده از هوش مصنوعی استفاده شده و از این رو این سیستم از لحاظ پایداری در شرایط مختلف آب هوایی و آلودگی ­های مغناطیسی و رزولوشن تفکیک و تصویر، دارای ویژگی­ های منحصر بفرد در بین نمونه­ های داخلی و خارجی است.
وی افزود: دقت اندازه­گیری و پایداری بالا، دارا بودن رابط کاربری حرفه ­ای تشخیص و هشدار خطاهای اپراتور و تصحیح آن، تنظیم ارتفاع، فشارسنج، دماسنج، صفحه نمایش رنگی، ارتباط با نرم ­افزارهای مختلف، دارا بودن حافظه، ارتباط بی ­سیم با رایانه و امکان حذف ذرات و فلزات سطحی از ویژگی­ های این سیستم است.
رضایی همچنین قابلیت اسکن تصویری تأسیسات و سازه ­های زیر خاک مانند انواع لوله­ های آب، گاز، کابل ­های برق و مخابرات، انواع فونداسیون، تونل ­ها و راهروها و اشیای فلزی مدفون در خاک را از دیگر توانمندی ­های این سیستم دانست.
فارغ ­التحصیل مهندسی برق-الکترونیک دانشگاه محقق اردبیلی مقاومت در برابر نویزها و میدان ­های مزاحم، رابط کاربری گرافیکی، بهره­ مندی از سیستم هوش مصنوعی، تشخیص جهت ­های مغناطیسی زمین و زاویه دستگاه، دارا بودن حالت خودکار اسکن، دارا بودن باتری کمکی خارجی برای کار طولانی ­مدت، پرتابل بودن و سبک ­وزنی، طراحی بر اساس ارگونومی و عمق کاوش واقعی بیشتر نسبت به سایر سیستم ­ها را از دیگر خصوصیات این سیستم برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا