اعزام ۱۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل به پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه قرارگاه اربعین دانشگاهیان استان اردبیل با بیان اینکه پیاده روی اربعین تا سال ۱۳۹۸ به صورت حضوری و زمینی انجام می شد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم سال گذشته برگزار نشد.
وی با بیان اینکه در سالجاری نیز به دلیل ادامه شرایط کرونایی حضور در این مراسم به صورت محدود و صرفا از طریق اعزام هوایی صورت می گیرد، افزود: امسال همچنین اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع اربعین مقدمه تحقق تمدن نوین اسلامی است، افزود: اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی اربعین با مشارکت دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی استان چهارم مهرماه سالجاری در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
سرهنگ روح الله صابری مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با بیان اینکه سهمیه اختصاص یافته برای حضور دانشجویان سراسر کشور در مراسم پیاده روی اربعین ۲۳۰ نفر است که از این تعداد ۱۰ نفر به دانشجویان دانشگاه های استان اختصاص یافته است، گفت: اعزام دانشجویان به این مراسم صرفا به صورت هوایی خواهد بود.
وی با اشاره به برپایی موکب های فرهنگی، درمانی و خدماتی دانشجویی ویژه اربعین در مرز ایران و آذربایجان در ورودی بیله سوار و امامزاده سیدصدرالدین، ادامه داد: هیات های دانشجویی و کمک های مومنانه نیز به مناسبت ایام اربعین حسینی اجرا خواهد شد.
صابری همچنین از تهیه ۲۵۰ بسته کمک آموزشی و نوشت افزار برای دانشجویان نیازمند خبر داد.
گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا