برگزاری نمایشگاه‌ های مشاغل خانگی در تقویم برگزاری نمایشگاه‌ های استان قزوین

در این نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی و صنایع‌دستی استان البرز در زمینه پوشاک، صنایع‌دستی، فرش، شیرینی و خوراکی‌های سنتی، چرم و … در قالب 137 غرفه ارائه شد.

دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در این بازدید پیشنهاد داد: جهاددانشگاهی استان قزوین در چند رسته و بخش ازجمله پوشاک، اسباب‌بازی، چرم و نیز شیرینی و سوغات فعال‌شده و به توسعه شبکه‌های مرتبط بپردازد.

از مهم‌ترین موضوعات موردبحث معاون آموزشی جهاددانشگاهی در بازدید از غرفه‌ها نیز بحث برندسازی، بسته‌بندی، توسعه بازاریابی و شبکه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان بود که اغلب فعالان و غرفه داران در این زمینه‌ها ضعف و نیز سؤال و درخواست داشتند.

احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین نیز در حاشیه این نمایشگاه و  در  دیدار با معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی از این نمایشگاه گفت : با پیشنهاد معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی مقرر شد برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در توسعه اشتغال و کارآفرینی دارد و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های حوزه مشاغل خانگی، بستر بسیار مناسبی جهت معرفی آن‌ها و افزایش تعاملات فعالان این حوزه است.

احمد خورگامی افزود : با توجه به این مهم نمایشگاه مشاغل خانگی، در راستای حمایت از کالای ایرانی و باهدف معرفی دستاوردها و توانمندی‌های فعالان مرتبط در این امر در دستور کار این شرکت قرار گرفت و این نمایشگاه با همکاری مشترک با جهاددانشگاهی قزوین دایر شد.

در این بازدید مهندس فرشاد پیله چی رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین و زرآبادی مسئول طرح مشاغل خانگی و خانم رشوندی از مدیران طرح در استان، ابعاد برگزاری این نمایشگاه و نیز راهکارهای توسعه مشاغل خانگی در استان قزوین و نیز نحوه تبدیل‌شدن استان قزوین به قطب توسعه مشاغل خانگی در کشور را با حضور دکتر بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی استان قزوین بررسی کردند.

نمایشگاه مشاغل خانگی قزوین با شعار«هر خانه یک محصول» در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی وزارت کار با همکاری جهاددانشگاهی این استان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از  ۱۶ تا 20 خرداد برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا