مشکلات سلامت روان همه‌گیری بعدی پس از کروناست

محققان موسسه سلامت جهانی بارسلونا (ISGlobal) که این مطالعه را انجام دادند در جریان ارایه گزارشی در زمینه این مطالعه اعلام کردند که سلامت روان افراد به طور همزمان توسط چند مکانیسم مورد حمله قرار گرفته و اتخاذ اقدام فوری در این زمینه ضروری است.

آنها تاکید کردند: هزینه های اقتصاد جهانی همراه با مشکلات بهداشت روانی سالانه به یک تریلیون دلار آمریکا رسیده است که ۸۵ درصد از مبتلایان به اختلالات روانی نمی توانند در کشورهای فقیر با درآمد متوسط ‌تحت درمان قرار بگیرند و این امر باعث «بحران بی سابقه جهانی»  می شود.

آنها توضیح دادند: بیماری همه گیر کووید-۱۹ بر سلامت افراد و نیز بر اهداف شخصی، پویایی خانواده، نقش آنها در کار و ثبات اقتصادی آنان تأثیر گذاشته است.

از دیگر عواملی که به این بحران دامن می زند، می توان به تغییر در نقش های خانوادگی، خشونت خانگی، انزوا، تنهایی، غم و اندوه ناشی از دست دادن خانواده یا دوستان، اضطراب عمومی، فرسودگی شغلی و استرس پس از مصیبت بزرگ (تروما) اشاره کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که در ۳۰ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا سیستم عصبی مرکزی و محیطی آنها تحت تأثیر قرار گرفته است که منجر به بروز مشکلات مختلفی می شود.

هذیان شایع ترین و حاد ترین سندرم عصبی – روانپزشکی است که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از آن رنج می برند و به دنبال آن حالت افسردگی و اضطراب ایجاد می شود؛ این در حالی است که افسردگی و خستگی وضعیت های طولانی تری هستند.

محققان موسسه سلامت جهانی بارسلونا  براساس نتایج این تحقیق خواستار ارایه راهکارهای حمایت اجتماعی برای مقابله با مشکلات ناشی از بیکاری، از دست دادن غیرمنتظره عزیزان، تنهایی و انزوا، با تضمین ارایه خدمات اساسی و تأمین اعتبار خدمات اجتماعی برای کمک به خانواده های نیازمند شدند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا