آیا بشقاب پرنده ها واقعیت دارند ؟

گروه تحقیقاتی آژانس فضایی فرانسه (GEIPAN)، دریافتند که منشا و علت ۳/۵ درصد از مشاهدات  بشقاب پرنده ها در سراسرجهان ناشناخته مانده است. در بیشتر موارد چیزی که به عنوان بشقاب پرنده معرفی شده است، در حقیقت هواپیما، بالن یا هر شی پرنده دیگری بود که توسط دولت ها با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار داشت اما  در این گزارش مهمترین مواردی که تاکنون توضیح قانع کننده ای برای آن ارائه نشده است را معرفی می کنیم:

فلورانس، ایتالیا، ۱۹۵۴

در سال ۱۹۵۴ میلادی، دو باشگاه فوتبال محلی در فلورانس ایتالیا بازی می کردند که تماشاگران تماشای بازی را متوقف کرده و حدود ده هزار طرفدار فوتبال به تماشای یک اتفاق عجیب و غریب پرداختند. شاهدان عنوان می کردند که اشیایی به شکل سیگار برگ یا تخم مرغ همراه با نخ های سفید نقره ای از آسمان می بارید.

قابل توجه است که بیشتر نمونه هایی که در این رویداد از آسمان سقوط کرد در اثر تماس با سطح زمین متلاشی می شدند اما برخی از آنها جمع آوری شده و در دانشگاه فلورانس مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد این نمونه ها حاوی بور، سیلیسیم، کلسیم و منیزیم هستند.

یکی از دلایلی که برای این مشاهدات ارائه شد این بود، هنگامی که عنکبوت ها مهاجرت می کنند از تارهایشان به عنوان بادبان استفاده می کنند. این توضیح به منطقی است اما سوالی که هیچگاه پاسخی برای ان یافت نشد، این است که تار عنکبوت حاوی هیچ یک از عناصر یافت شده در این موادی که از آسمان بارید، نیست.

ملبورن، استرالیا، ۱۹۶۶

حدود 350دانش آموز و معلم در دبیرستان وستال (Westall) در ملبورن استرالیا ، در سال ۱۹۶۶ میلادی پنج هواپیما را که یک بشقاب پرنده نقره ای رنگ را احاطه کرده بودند، مشاهده کردند. هواپیماها حدود ۲۰ دقیقه پیش از ناپدید شدن شیء پرنده اقدام به تجمع هوایی کردند.هنوز هیچ توضیح و دلیلی برای این اشیا پرنده ارائه نشده و در عوض در محل این رویداد یک پارک با موضوع بشقاب پرنده ساخته شده است.

ایالات متحده آمریکا و مکزیک، ۱۹۹۷

در سال 1997 میلادی، هزاران نفر از مشاهده چراغ های روشنی خبر دادند که در ارتفاع چند صد مایلی آسمان شب در آریزونا و نوادا در ایالات متحده و سونورا در مکزیک دیده می شدند. این چراغ ها یا ثابت بودند، یا به ادعای برخی شاهدان، روی یک شیء پرنده V شکل در یک شکل مثلثی دیده می شد.

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در توضیح این مشاهدات اظهار داشت که این نو،  چراغ های بالای فونیکس نظامی است اما بشقاب پرنده V شکل همچنان به عنوان یک راز باقی مانده است.

 

رندلشام فارست، انگلستان، ۱۹۸۰

در دسامبر ۱۹۸۰ میلادی، هواپیماهای آمریکایی مستقر در RAF Woodbridge در سافولک انگلیس در حال بررسی گزارش های وجود اشیا نورانی در جنگل Rendlesham بودند که مشاهده کردند چراغ های قرمز و آبی و یک شیء پرنده در حال حرکت است.

قطر این شیء به طول حدود سه متر و ارتفاعش نیز سه متر توصیف شد و به نظر می رسید که برای مدتی به طور ثابت ایستاده است. جنس این شیء پرنده چیزی شبیه شیشه سیاه مات و صاف بود.

روز بعد، در زمین فرورفتگی هایی مشاهده شد و سطحی از تشعشعات نیز در این منطقه ثبت شد. در یک شب دیگر، یکی از اعضای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا تصمیم می گیرد تا همکاران خود را با یک دستگاه فیلمبرداری قانع کرده و وجود شیء پرنده را رد کند.

او گزارش داد که چراغ هایی را در آسمان دیده که مانند چشمی که به شما چشمک می زند، بود و به نظر می رسید یک پرتو نور به  سمت زمین فرود می آید. سه سال بعد، دولت آمریكا گزارشی را منتشر كرد و این رویارویی را به نام رزول (Roswell) انگلیس توصیف کرد.

یک جنگلبان محلی نیز اعلام کرد که این فرورفتگی ناشی از کندن زمین توسط خرگوش است و میزان تشعشعات آنچنان زیاد نیست که اهمیت داشته باشد. در توصیح فیلم ضبط شده و چراغ های موجود در آن نیز، برخی معتقدند که نور چراغ ها با نور فانوس دریایی و صدای شنیده شده در نزدیکی آن منطقه هماهنگی کامل دارند اما از این واقعه همچنان به عنوان واقعه ای غیر قابل توضیح یاد می شود.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا