برگزاری دومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست

پیام سیف اللهی دبیر دومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: امروزه رشد و توسعه شهرنشینی و مهاجرت روزافزون جمعیت به شهرهای بزرگ زندگی شهری را با چالش های نوظهوری مواجه کرده است. 
وی افزود: چالش های زیست محیطی در حوزه کلانشهرها از مهمترین مسائل حیات شهری است و تبعات و تاثیر گسترده آن بر زندگی و سلامت شهروندان و فعالیت های جاری در سطح شهرها و حومه، آن را به معضل عمده ای در مدیریت شهری تبدیل کرده است. 
سیف اللهی ادامه داد: مساله محیط زیست در سطح کلانشهرها مسئولان را برای برنامه ریزی، سازمان دهی، نظارت و ایجاد انگیزه در افراد و گروه ها برای رسیدن به شرایط استاندارد زندگی با مسائل خاص روبرو کرده است که در کشور های مختلف به دلیل تفاوت در نوع سیاست کلان، مدیریت این سیستم پیچیده به اشکال مختلف صورت می گیرد. 
وی گفت: بر این اساس سال گذشته نخستین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست برگزار شد که با توجه به دستاوردهای آن و اهمیت موضوع قرار شد این همایش سالانه برگزار شود که امسال نیز دومین دوره آن برگزار می شود. 
سیف اللهی با بیان اینکه اهداف این کنفرانس در سه سطح تعریف شده است، افزود: شناخت و تبیین قوانین حاضر، حقوق و سیاست های زیست محیطی، تحلیل و ارزیابی ساز و کارهای موجود در حوزه محیط زیست و ارائه راهکار و پیشنهاد در چارچوب حوزه های مطالعاتی کنفرانس اهداف اصلی این همایش است که هر کدام دارای زیرمجموعه هایی نیز هستند. 
دبیر دومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست اظهار کرد: علاوه بر اهداف تعیین شده چند محور نیز مشخص شد تا علاقمندان و پژوهشگران بتوانند در زمینه این محورها نسبت به ارائه مقاله تا تاریخ اول آبان ماه اقدام کنند و تبادل اطلاعات و دستاوردهای علمی صورت گیرد.
وی افزود: سیاست های کلان بین المللی، ملی و منطقه ای در افق محیط زیست، تحلیل مسائل جاری و عملکرد نهادهای دست اندرکار در حوزه محیط زیست شهری و الگوهای فرهنگی در ارتباط با مسائل زیست محیطی مباحث کلی این محورها است که هر کدام دارای زیرمجموعه هایی هستند. 
سیف اللهی گفت: جایگاه و نقش ملاحظات زیست محیطی در طراحی شهرهای جدید، آلودگی های شهری، آلاینده ها و مسائل مرتبط به آن در شهرهای نواحی مختلف ایران، تحلیل چالش های اخیر آب و هوایی در شهرها در نتیجه تغییرات اقلیمی راهکارهای کنترل آن، حمل و نقل درون شهری و تاثیرات آن بر تمام جنبه های زیست محیطی شهر و حقوق شهروندی از منظر مسائل زیست محیطی برخی از زیرمجموعه های این محورها است. 
وی در مورد برگزاری میزگردهای تخصصی در حاشیه این همایش گفت: با توجه به اهمیت آب در حوزه های مختلف منابع، مصرف، استفاده مجدد و دیگر زیرمجموعه ها، به عنوان موضوع اصلی مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا