سلول های B ، ایمنی ضد تومور را تنظیم می‌کنند

به گزارش سیناپرس همدان، تحقیقات ایمونولوژی به رهبری دانشکده پزشکی هاروارد، نگاه دقیق‌تری به نقش سلول‌های B در مبارزه با سرطان داشته است. در مقاله‌ای با عنوان «مولکول‌های ایست بازرسی اختصاصی سلول B که ایمنی ضد تومور را تنظیم می‌کنند» که در Nature منتشر شده است، این تیم یک نقطه بازرسی حیاتی برای فعال‌سازی سلول‌های B و چگونگی دور زدن نقطه بازرسی را شناسایی می‌کند که پتانسیل سلول T را فعال می‌کند.

محققان از فلوسایتومتری با توان بالا، توالی RNA توده ای و تک سلولی برای مطالعه انواع سلول های B در طول رشد ملانوما و نظارت بر سطح بیان ژن استفاده کردند.

آنها دریافتند که کاهش سلول های B به طور قابل توجهی رشد تومور ملانوما را افزایش می دهد. زیرمجموعه ای از سلول های B که به طور خاص در غدد لنفاوی ساکن هستند در موش های حامل تومور منبسط می شود، شناسایی شد. این زیر مجموعه سلول B در حال گسترش، مولکول سطح سلول TIM-1 را که توسط ژن Havcr1 کدگذاری شده است، بیان می کند. این زیرمجموعه همچنین مولکول های بازدارنده مشترکی مانند PD-1، TIM-3، TIGIT و LAG-3 را بیان می کند.

حذف مشروط مولکول‌های بازدارنده روی سلول‌های B تأثیر کمی یا بدون تأثیر بر بار تومور داشت. با این حال، حذف انتخابی Havcr1 در سلول های B به طور قابل توجهی رشد تومور را مهار کرد.

با از دست دادن Havcr1 در موش های ناک اوت، فقدان همراه TIM-1 منجر به افزایش فعال سازی سلول های B و ارائه آنتی ژن و در نتیجه گسترش فعالیت سلول های T خاص تومور شد.

استفاده از یک آنتی بادی ضد TIM-1 با میل ترکیبی بالا نیز رشد تومور را مهار کرد. حذف ژن Havcr1 از سلول های T هیچ تاثیری نداشت و این اثر به عنوان وابسته به سلول B جدا شد.

مکانیسم‌های خاص مرتبط با تومور سلول B در مقایسه با سلول‌های T ضعیف است. به طور کلی، این یک تلاش مشترک از طریق یک آبشار از سیگنال دهی درون سلولی برای ایجاد یک پاسخ ایمنی موثر در برابر پاتوژن ها است. در این سیستم، سیگنال هایی وجود دارد که هم فعالیت های پاسخ ایمنی را آغاز و هم تنظیم می کند.

این بیان زیر مجموعه سلول B خاص TIM-1 ممکن است به عنوان یک بررسی تنظیمی سالم برای فعال سازی سلول های T عمل کند و پاسخ بیش از حد سیستم ایمنی را سرکوب کند. این عملکرد سالم می تواند با رشد تومور ارتباطی نداشته باشد و آن را با توانایی سیستم ایمنی برای حمله فعال تر به سلول های تومور در تضاد قرار دهد.

پاسخ‌های سلول B قبلاً با ایجاد همکاری سلول‌های B و T درون توموری با نتایج مثبت در سرطان‌های متعدد همراه بوده است. داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که TIM-1 می‌تواند فعال‌سازی سلول‌های B، ارائه آنتی‌ژن و فعال‌سازی سلول‌های T را محدود کند.

دستکاری یا سرکوب سلول های B بیانگر TIM-1 می تواند یک مزیت درمانی در اجازه دادن به سیستم ایمنی برای بسیج ایمنی ضد تومور و مهار رشد تومور داشته باشد.

منبع: Nature 

مترجم: سید سپهر ارومیهء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا