ضرورت همکاری دستگاه ها برای اجرای قانون جهش دانش بنیان

رئیس هیات مدیره انجمن صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: برای اجرای قانون جهش دانش بنیان نیازمند هماهنگی و همکاری با دستگاه های مربوطه هستیم.

به گزارش سیناپرس، محمد مهدی فریدوند، رئیس هیات مدیره انجمن صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر که امروز در نخستین رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: تامین مالی از جمله نیازهای مشخص شرکت های دانش بنیان است. حوزه دانش بنیان یک حوزه جدیدی محسوب می شود که طی 10 الی 15 سال اخیر با همت بزرگواران، با حمایت های مقام معظم رهبری و سایر دولتمردان شکل گرفته و نهادهایی پیرامون آن به وجود آمده است.

وی افزود: امروزه تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش یافته و سهم آنها در اقتصاد دانش بنیان در حال فزونی است. قطعا تامین مالی استارتاپ ها و  شرکت های دانش بنیان در حال تداوم است. از اینرو بحث هم افزایی بین بازیگران از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت این مساله باعث شد در سال 1390 تعدادی از نهادهای فعال در حوزه تامین مالی فناوری و نوآوری کشور، انجمنی صنفی به نام “صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر” تشکیل دهند. اکنون در این انجمن بیش از 120 صندوق، نهاد سرمایه گذار، خطر پذیر و شتاب دهنده و سایر بازیگران عضو آن هستند و تسهیلات و خدماتی ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: حجم خدمات که اعضای انجمن در سال 1401 ارائه داده اند بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان بود. اعضایی که در انجمن فعال هستند، بحث اصلی شان تامین مالی است. در این رویداد اعضای که در بخش تامین مالی فعال هستند می توانند نقش موثری داشته باشند.

فریدوند خاطرنشان کرد: حضور انجمن صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر( به عنوان یک صنف تخصصی حوزه فناوری و نوآوری برای هم افزایی) با سایر بازیگران در این رویداد به منظور شکل گیری چند هدف است. یکی از اهداف ما پیرامون تحقق قانون جهش دانش بنیان است؛ در ماده یازده، هفده و هجدم این قانون تامین مالی فناوری و نوآوری ذکر شده است.

وی گفت: انجمن صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر نیز در تدوین قانون و آیین نامه های این قانون مشارکت ها داشته است. برای اجرای این قانون نیازمند هماهنگی، همکاری با دستگاه های مربوطه هستیم از اینرو برگزاری پنل های تخصصی این رویداد می تواند برای اجرا این قانون اثرگذار باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر افزود: مخاطب اصلی کارگاه های این رویداد استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان هستند. متاسفانه برخی از شرکت ها آشنایی کافی برای پرزنت کردن ندارند ما در این رویداد آنها را مشاوره می دهیم.

وی یادآورشد: بحث هم افزایی بسیار اهمیت دارد. حضور بانک ها، نهادهای بیمه و سایر نهادهای مالی، فناوری و نوآوری می تواند این همکاری های مشترک را تقویت کند و ظرفیت های خوبی به وجود آورد.

گزارش: فرزانه صدقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا