لباس ضد میکروب برای ورزشکاران المپیکی

به تازگی موسسه ملی سلامت امریکا اعلام کرده است که قصد دارد تا ورزشکاران آمریکایی را به منظور ابتلای احتمالی به ویروس زیکا مورد آزمایش قرار دهد. در همین راستا نیز مهندسان نساجی دانشگاه فیلادلفیا (Philadelphia University) برای حفاظت از قایقرانان آمریکایی در برابر آب های عفونی و سرشار از فاضلاب آمریکای جنوبی، لباس ضد میکروب خاصی را طراحی کرده اند.

مهندسان نساجی دانشگاه فیلادلفیا (Philadelphia University) برای حفاظت از قایقرانان آمریکایی در برابر آب های عفونی و سرشار از فاضلاب آمریکای جنوبی، لباس ضد میکروب خاصی را طراحی کرده اند.

با این حال استفاده از این لباس ها نیز چندان کمکی به قایقرانان حاضر در المپیک نخواهد کرد زیرا این لباس تمام بدن را نمی پوشاند و برخی از قسمت های پوست در معرض آب قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، لباس یاد شده در برابر برخی از ویروس ها مقاوم نبوده و در سرعت عمل آن برای مسدود کردن باکتری ها چندان کافی نیست. ورزشکاران برای حفاظت کامل خود در برابر بیماری ها علاوه بر پوشیدن یونیفرم های کاملا محفوظ شده باید صورت خود را نیز با ماسک های خاصی بپوشانند تا بتوانند از وارد شدن آب به پوست صورت خود جلوگیری کنند.

با این حال برخی از ورزشکاران خود مسئولیت امنیتشان را بر عهده گرفته اند. برای مثال اریک هایل به عنوان قایقران المپیکی آلمان پس از ابتلا به یک نوع باکتری خاص در تمرین هایش در ریو اعلام کرده است که با لباسی پلاستیکی تمام بدن خود را خواهد پوشاند. برخی دیگر از ورزشکاران نیز سعی دارند تا با مصرف برخی آنتی بیوتیک ها، استفاده از پاروهای خاص و یا آب کشی بدن خود پس از پایان مسابقه تا حدی از بیماری ها دور بمانند.

با این حال باید به یاد داشت که این ورزشکاران هر روز در معرض باکتری ها و ویروس های بسیار زیادی قرار می گیرند اما با این حال تنها 6.7 درصد از 567 قایقران حاضر در مسابقات قهرمانی سال گذشته ریو به بیماری مبتلا شده اند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا