استفاده از کاروان ورزشی المپیک برای تحقیق در زمینه زیکا

همواره با نزدیک شدن به تاریخ شروع المپیک برزیل هیجان ها در این زمینه نیز افزایش پیدا می کند اما در عین حال باید به یاد داشت که با همان نسبت اضطراب شیوع ویروس زیکا در کشور های آمریکای جنوبی نیز رو به افزایش است. موسسه ملی بهداشت آمریکا نیز در همین راستا به تازگی پشتیبانی خود را برای مبارزه با این بیماری با تامین مالی پژوهشی که به بررسی هر گونه شواهدی از ویروس یاد شده در تیم های آمریکایی اعزامی به این المپیک می پردازد، اعلام کرده است. سازمان های سلامت امیدوارند که تا جای ممکن بتوانند اطلاعاتی کافی در زمینه این بیماری و دوره های آن به دست بیاورند و با آموزش آنها به ورزشکاران، مربیان و کارکنان سلامت این گروه را تضمین کنند.

موسسه ملی بهداشت آمریکا امیدوار است تا از 3 هزار نماینده ایالات متحده در المپیک ریو بتواند هزار نفر را به عنوان نمونه این مطالعه به کار بگیرد.

موسسه ملی بهداشت آمریکا امیدوار است تا از 3 هزار نماینده ایالات متحده در المپیک ریو بتواند هزار نفر را به عنوان نمونه این مطالعه به کار بگیرد. از آن جایی که این ویروس هیچ نشانه خارجی ندارد تنها آزمایش های منظم ترشحات بدن می تواند وجود این بیماری را در شخصی تایید و یا تکذیب کند، اثرات ابتلا به ویروس زیکا در بزرگسالان اندک است اما کودکان متولد شده از مادران آلوده اغلب آسیب های مغزی شدیدی (مانند میکروسفالی) را تجربه می کنند.

بر اساس هشدارهای جدید مراکز سلامت بهتر است تا زنان باردار و حتی کسانی که تمایل به باردار شدن دارند تا جای ممکن از سفر به کشورهای آمریکای جنوبی خودداری کنند و از این مناطق دور بمانند. دانشمندان نیز در این زمینه بیکار ننشسته اند و همواره برای کشف واکسن این ویروس در تلاش هستند اما هنوز نسخه تایید شده این واکسن ساخته نشده است. با این حال باید به یاد داشت که انجام این گونه پشتیبانی ها از تحقیقات جامع در زمینه ویروس یاد شده می تواند منجر به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پیشگیری های پزشکی از ابتلا به این ویروس و در نهایت توقف شیوع زیکا شود.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا