مرکز تحقیقات برق راه‌اندازی می‌شود

مهندس محمودی، مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به اهمیت ارتباط و تعامل گسترده صنعت با دانشگاه اظهار کرد: تحقق خودکفایی و توسعه کشور با تکیه بر دانش و تخصص مراکز دانشگاهی و نخبگان ایرانی از اهداف اولیه انقلاب بوده و به لطف خدا و حمایت مسؤولین، هم‌اکنون صنایع کشورمان با بکارگیری و استفاده از دانش و تجربه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، پیشرفت چشمگیری را در عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

وی طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات نیروگاهی، بروزرسانی سیستم‌های بهره‌برداری و ارتقای سطح بهره وری صنعتی توسط متخصصان نیروگاه رامین را نمونه بارزی از این نگرش در صنعت برق کشور و عدم وابستگی به متخصصان و صنایع خارجی عنوان کرد.

مهندس محمودی، تعامل نیروگاه رامین و دانشگاه شهید چمران اهواز بعنوان دو قطب بزرگ صنعتی و علمی کشور را رویکردی مناسب در جهت اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمینه گسترش تعاملات علمی، پژوهشی و آموزشی بمنظور اجرای مطلوب‌تر پروژه‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

وی همچنین فعالیتهای پژوهشی، آموزش‌های علمی کاربردی و راه‌اندازی مرکز تحقیقات برق را از مهمترین بخش‌های این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی و با ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا