معرفی ۴۲ محصول فناورانه در حوزه صنعت ساختمان و عمران

حسین صابری، معاون توسعه فناوری پارک پردیس در دومین نشست تخصصی در زمینه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان و عمران که با حضور شرکت‌های فعال بنیاد مستضعفان و نوآوران استان تهران در این پارک برگزار شد، گفت: به دلیل وجود هلدینگ‌های متعدد در بنیاد مستضعفان و فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت زیرمجموعه و سابقه طولانی که این نهاد در امور مختلف اقتصادی دارد، امروز نشستی را در حوزه ساختمان و عمران برگزار کردیم تا زمینه آشنایی تولیدکننده و مصرف‌کننده هرچه بیشتر فراهم شود.

به گفته وی، این جریان برای دومین بار پس از نشست فعالان حوزه گاز در پارک اتفاق می‌افتد که برای ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و متقاضیان محصولات مختلف است.

در ادامه اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران نیز با بیان اینکه هدف فن‌بازار، ایجاد حلقه تجاری سازی و کمک به عرضه محصولات به بازار است، عنوان کرد: ۶۰ محصول در حوزه ساختمان و صنعت در استان تهران به ما ارائه شد که از این تعداد ۴۲ محصول قابلیت معرفی داشتند.

وی اضافه کرد: این محصولات، توسط ۲۸ شرکت به متقاضیان معرفی و پس از انتخاب هر محصول توسط شرکت‌های بازدید کننده، ۶ اتاق برای برگزاری جلسات خصوصی آنها تدارک دیده شده که هر گروه برای تعامل نظرات ۴۵ دقیقه فرصت خواهند داشت. البته در مجموع ظرفیت برگزاری ۲۵ جلسه وجود دارد.

قنبرپور با اشاره به تسهیلات لیزینگی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌هایی که شرایط دانش‌بنیانی و خصوصی بودن را داشته باشند، تسهیلات در نظر گرفته شده که اقساط آن پس از یک تنفس ۳ ماهه، ۳۶ ماه خواهد بود.

در ادامه مجید شاهسواری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: با توجه به رسالتی که برای بنیاد مستضعفان تعریف شده، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان جز وظایفی است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:  این همکاری می‌تواند در مجموعه پارک فناوری پردیس، از قدرت بهتر و ثمره بیشتری برخوردار باشد؛ زیرا هم‌اکنون هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده برای تعامل حضور دارند و می‌توانند تجارت خود را توسعه دهند.

به گزارش مهر، در ادامه این نشست، فعالان و متخصصان حوزه ساختمان و عمران در نمایشگاهی، جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا