سران 147 کشور جهان در کنفرانس آب و هوایی پاریس شرکت می کنند

 منابع نزدیک به «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه که ریاست کنفرانس آب و هوایی پاریس را برعهده دارد، اعلام کردند: حضور این تعداد از سران کشورها در فرانسه بی سابقه است.
سران 147 کشور در این کنفرانس تلاش خواهند کرد به توافقی جهانی برای مقابله با پدیده گرم شدن زمین دست یابند.
بیست و یکمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل با حضور 195 کشور از 30 نوامبر تا 11 دسامبر (9 تا 20 آذر) در پاریس برگزار می شود. 
این کنفرانس به منظور دستیابی به توافقی جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین می شود و با هدف اصلی محدود کردن افزایش دمای جهانی به 2 درجه، برگزار می شود.
کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت محقق نشدن این هدف، روند آب شدن یخ های کره زمین سرعت می گیرد و این امر بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها را در پی خواهد داشت.
کنفرانس آب و هوایی پاریس در حالی به روزهای برگزاری نزدیک می شود که این شهر به تازگی هدف حملات تروریستی بی سابقه قرار گرفت.
در جریات حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه صورت گرفت.
همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت «باتاکلان» بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.
این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. در این حملات، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه از پاریس،گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا