کنگره بین‌المللی مهندسی و غذا برگزار شد

محور اصلی این کنفرانس "چالش‌های مهندسی: پل زدن بین علم و نوآوری در صنایع غذایی" بود.

هدف از برگزاری این کنگره، توسعه تعامل حرفه‌ای  بین دانشگاه صنعت و دولت، تبادل دانش علمی جدید در حوزه مهندسی صنایع غذایی، کشف مسیرهای جدید برای ایجاد نوآوری در بخش صنایع غذایی، بررسی چالش‌های پیش روی آینده حوزه صنایع غذایی زیستی بود.

پیشرفت‌ها در مهندسی صنایع غذایی، مهندسی صنایع غذایی و علم مواد، فناوری‌های نوظهور و فرآیندهای جدید، مدلسازی در مهندسی صنایع غذایی، مهندسی پایدار، آینده مهندسی صنایع غذایی، اصلی‌ترین محورهای کنگره ICEF12 را تشکیل می‌دادند.

 

آمار منتشر شده نشان می‌دهد، در مجموع 1019 مقاله و 512 پوستر از سوی محققانی از 56 کشور جهان به این کنگره ارسال شدند؛ 40 سخنران مدعو به ایراد سخنرانی پرداخته و 43 جلسه ارائه شفاهی برگزار گردید؛ از مجموع 652 شرکت‌کننده در این کنگره، 216 نفر دانشجو بودند.

 

کشورهای کانادا، برزیل، آمریکا و انگلیس به ترتیب با 10، 8، 6 و 5 درصد، بیشترین تعداد مقالات و پوستر را به خود اختصاص دادند؛ از ایران نیز یک مقاله در کنگره ارائه شد.

دکتر پاول سینگ از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، والریو نانینی از شرکت نستله سوئیس، ژیل گاگنون، رئیس و مدیر اجرایی شرکت Ceapro کانادا، سخنرانان اصلی این کنگره محسوب می‌شدند. همچنین اساتید و پژوهشگرانی برجسته ای از کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، شیلی، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، انگلیس، ایرلند، یونان، سوئیس، ژاپن، چین، سنگاپور و نیوزیلند در کنگره ICEF12 حضور داشتند.

مقالات برگزیده در این کنگره در مجله Journal of Food Engineering منتشر خواهند شد. همچنین سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی و غذا (ICEF13) سال 2016 در شهر ملبورن استرالیا برگزار می‌شود.

جوایز بخش‌های ارائه شفاهی و پوستر (دانشجویی) از سوی موسسات و مراکز تحقیقاتی INAF، ULaval، CIFST، IUFOST، McGill، CSBE و MAPAQ اهدا شدند.

 

برندگان جایزه بهترین ارائه شفاهی دانشجویی:

میکل شوو نیلسن، مارین د لاورن، ایونا زافایری، آنا آریاس مندز، فیلیپوس زیسوپلوس

برندگان جایزه بهترین پوستر دانشجویی:

اوزان کارامان، کریستیان هرتویگ، ماری پیر گوین، جمال اولاتونجی، یولی ادیت منزس

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر پاول سینگ:

آموزش رشته مهندسی صنایع غذایی در سال 2030 – چالش‌ها و فرصتها: موضوع بسیار مهمی که باید در مورد آن فکر کنیم این است که آیا مهندسان صنایع غذایی آینده، آماده رو به رو شدن با چالش‌های سال 2030 هستند؟

 

  • سخنرانی والریو نانینی با محور: استراتژیهای نوآورانه برای کسب و کار پایدار انجام شد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا