فراخوان پیش‌شتابدهی لبخند سوم

به گزارش سینا پرس فارس، مهندس علی نیک‌محمدی، مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز روز شنبه 16 بهمن 1400 در جمع خبرنگاران به تشریح سومین فراخوان پیش شتابدهی هاب شیراز با نام لبخند سوم پرداخت و گفت: سومین فراخوان پیش شتابدهی هاب شیراز با نام «لبخند سوم» پذیرای تیم‌ها، استارتاپ‌های فعال و افراد علاقه‌مند و صاحب ایده در موضوعات «سلامت دیجیتال»، «تجارت الکترونیکی»، «آموزش مجازی و تولید محتوا»، «بازی و رسانه‌های دیجیتال» و «شهر هوشمند» است. تیم‌های نوپا در سطوح بذری و پیش بذری می‌توانند در این فراخوان ثبت‌ نام کرده و پس از داوری در صورت پذیرفته شدن از امکاناتی مانند دریافت گرنت (پژوهانه) پنجاه‌میلیون تومانی به‌صورت بلاعوض، دوره‌ی آموزشی بوت آپ، جلسات منتورینگ و فضای کار اشتراکی بهره‌مند بشوند.

[۰:۴۰, ۱۴۰۰/۱۱/۱۶] .: نیک محمدی همچنین تصریح کرد: شتابد هنده‌ی هاب شیراز گستره‌ی جغرافیایی فعالیت خود را به شهر شیراز یا حتی استان فارس محدود نکرده و تیم‌ها از سراسر کشور می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند.

وی درخصوص شیوه‌ و برگزاری لبخند سوم نیز توضیح داد: تیم‌های استارتاپی و علاقه‌مندان به حوزه‌های تحت حمایت هاب شیراز در وهله‌ی اول ثبت‌نام خود را در سایت هاب شیراز به نشانی hubshiraz.ir انجام خواهند داد. سپس با تکمیل فرم ارزیابی کتبی اولین مرحله‌ی غربالگری تیم‌ها آغاز خواهد شد. تیم‌هایی که از این مرحله عبور کنند به ارزیابی شفاهی راه خواهند یافت. پیش از برگزاری این مرحله کارگاه آموزشی برای آشنایی‌ها با مدل عملیاتی هاب شیراز، مدل NABC برگزار خواهد شد تا تیم‌ها ضمن آشنایی با این مدل، متوجه شوند که داوران به چه ابعادی از ایده و تیم اهمیت ویژه می‌دهند. در ارزیابی شفاهی نیز، هر تیم در بازه 20دقیقه ایده خود را به هیأت داوران ارائه می‌کند و بعد از آن در مدت 20دقیقه پاسخگوی پرسش‌های احتمالی داوران خواهد بود. پس از پرسش و پاسخ داوران در یک فضای خصوصی به شور و مشورت درباره‌ی متیاز تیم می‌پردازند تا امتیاز نهایی تیم مشخص گردد. پس از اتمام داوری، براساس امتیازات کسب‌شده تیم‌های برگزیده در دوره‌ی پیش‌شتابدهی هاب شیراز پذیرفته شده و تحت حمایت این شتابدهنده قرار می‌گیرند. تیم‌هایی که با موفقیت مرحله پیش‌شتابدهی را پشت سر بگذارند وارد دوره‌ی شتابدهی خواهند شد که امسال با افزایش میزان سرمایه‌گذاری هاب شیراز می‌توانند متوسط پانصدمیلیون تومان سرمایه اولیه جذب نمایند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز بیان کرد: از تیم‌ها و افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی کارآفرینی دعوت می‌کنیم با اعتماد به هاب و عملکرد شایان آن در طی سال گذشته در فراخوان ثبت‌نام کرده و خود را با معیار‌های کارآفرینی محک بزنند و بتوانند از تسهیلات هاب شیراز بهره‌مند شوند. این فرخوان با توجه به استقبال کم‌نظیر تیم‌ها، تا تاریخ 30بهمن‌ماه 1400 تمدید شده است. همچنین امیدواریم که در سال پیش‌رو با تلاشی دوچندان نسبت به قبل بتوانیم جایگاه هاب شیراز را در سطح کشور ارتقا داده و موجب رشد و شکوفایی اکوسیستم کارافرینی سطح کشور به‌خصوص جنوب کشور و استان فارس باشیم.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا