فریزهند، روستایی زیبا با قدمت بسیار

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، سیمین ایمانیان راهنمای گردشگری و جهانگردی، اظهار داشت: در منطقه کوهستانی و سرسبز نزدیک شهر نطنز، روستای فریزهند واقع شده است. این روستا در 42 کیلومتری شمال غربی نطنز قرار دارد، آب و هوای خنک و بافت قدیمی ساختمان ها از ویژگی های این روستا است.

سیمین ایمانیان ادامه داد: فریزهند در زبان محلی فریزند نیز تلفظ می شود، زبان مخصوص این نواحی قدمت زیادی دارد که تحت عنوان لهجه های مرکزی نامگذاری شده است.

این راهنمای گردشگری و جهانگردی اضافه کرد: فریزهند، دهی نسبتا بزرگ در دهستان چیمه رود از شهرستان نطنز و در استان اصفهان است، جوانان این روستا اکثراً به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند و به همین دلیل جمعیت کمی در روستا سکونت دارند.

وی فزود: چشمه آب سرخ از چشمه هایی است که آب درمانی دارد و در روستای فریزهند قرار گرفته، آب این چشمه از آب های بی کربنات و مخلوط با گاز تشکیل شده و برای درمان بیماری های دستگاه گوارش، مجاری صفراوی، معده، کبد و روده مفید است، همچنین به علت وجود املاح آهن در ترکیبات آن، باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز و مقدار هموگلوبین خون می شود و برای درمان انواع کم خونی مؤثر است.

ایمانیان اشاره داشت: سالانه گردشگران زیادی برای بازدید این چشمه و استفاده از آب آن به روستا فریزهند می آیند، چشمه ای که در دل کوهستان کرکس قرار گرفته و بسیار زیبا و چشم نواز است.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا