آسپرین، درمانی بالقوه برای سرطان پستان

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از گاردین، محققان امیدوارند این داروی ارزان و قابل‌دسترس، در ترکیب با ایمنی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان پستان سه‌گانه منفی، به خوبی عمل کند.

این کارآزمایی که توسط مؤسسه کاتالیست سرطان پستان و با هدف سرعت بخشیدن به پیشرفت تحقیقات از طریق نوآوری و همکاری سرمایه‌گذاری می‌شود، به عنوان اولین مطالعه بالینی بررسی می‌کند که آیا آسپرین در ترکیب با ایمنی‌درمانی می‌تواند حساسیت تومورها را در این بیماران بیشتر کند؟

در این تحقیق که با رهبری دکتر آن آرمسترانگ از بنیاد کریستی ان اچ اس در منچستر انجام می‌شود، داروی avelumab  همراه با آسپرین و بدون آن و قبل از انجام جراحی و شیمی‌درمانی برای این بیماران آزمایش می‌شود.

نتایج موفقیت‌آمیز تحقیقات این مؤسسه منجر به آزمایشات بالینی بیشتر در مورد آسپرین و داروی  avelumab در سرطان ثانویه سه‌گانه منفی و درمان‌ناپذیر پستان شده است، این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرطانی موجود در سینه به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابند. 

به گزارش یک سازمان خیریه، این نوع سرطان کمتر رایج است، اما اغلب تهاجمی‌تر است و به طور نامتناسب بر زنان جوان‌ و سیاه‌پوست تأثیر می‌گذارد.

آرمسترانگ، مشاور سرطان‌شناسی می‌گوید: تحقیقات قبلی ما نشان داده است که آسپرین می‌تواند تأثیر انواع خاص ایمنی‌درمانی را با ممانعت از ایجاد مواد تضعیف‌کننده پاسخ ایمنی توسط سرطان افزایش دهد.

داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین می‌توانند سرعت اثربخشی ایمنی‌درمانی را در صورت استفاده همزمان حفظ کنند. آزمایش دارویی مانند آسپرین هیجان‌انگیز است، زیرا تولید آن بسیار گسترده و ارزان است.

دکتر سایمون وینسنت مدیر تحقیقات، پشتیبانی و تأثیرگذاری در سرطان پستان می‌گوید: ضروری است تا به وضعیت 8000 زنی که هر ساله در بریتانیا با این نوع از سرطان پستان تشخیص داده می‌شوند و با واقعیت هولناک گزینه‌های محدود درمانی روبرو هستند، رسیدگی شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که نتایج استفاده از آسپرین در بسیاری از بیماران سرطانی رو به پیشرفت است و ما امیدواریم که نتایج آزمایش دکتر آرمسترانگ در مورد بیماران مبتلا به سرطان پستان سه‌گانه منفی نیز موثق باشد تا بتوانیم از تلفات بیشتر این بیماری مخرب جلوگیری کنیم.

 

مترجم: طیبه جعفری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا