گزارش تصویری از حفاری در مقبره نخستین امپراطور چین

در این پروژه علمی ، محوطه ای به مساحت 200 متر مربع را که در گودال شماره 2  یا  Pit No.2 قرار دارد ، مورد بررسی و کاووش قرار گرفته و باستان شناسان در آن بقایایی از سربازانی ساخته شده از سفال در ابعاد واقعی یافتند که بخشی از ارتش سفالین مشهور این پادشاه چینی است .  این محوطه در نزدیکی مقبره چین شی خوانگ دی امپراطور مشهور و سازنده دیوار بزرگ چین واقع شده که در سال های 221 تا 206 پیش از میلاد بر این کشور حکومت می کرد .

این محوطه تاریخی در ژی یان Xi'an واقع در شمال غرب چین و ایالت شاناکسی Shaanxi قرار داشته و  56 کیلومتر مربع مساحت دارد . این محوطه تاریخی ، بزرگترین مجموعه آرامگاهی زیر زمینی در سراسر دنیا محسوب می شود که در سال 1974 کشف شد .

یوان ژونگی Yuan Zhongyi سرپرست این پژوهش های باستان شناسی  از وجود یک هزار و 400 مجسمه سرباز سفالی  ، اسب و 89 ارابه جنگی در این محوطه خبر داد .

محوطه شماره دو مقبره چین شی خوانگ دی از این نظر قابل توجه است که در آن تعداد زیادی جنگجویان رنگ آمیزی شده از جمله موارد منحصر به فردی همچون ، سربازانی با صورت سبز رنگ کشف شده اند که نشانگر سنت رنگ کردن صورت سربازان در میدان جنگ در طول دوران مختلف تاریخی و عصر این پادشاه مشهور چینی است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا