تغییرات آب و هوا و مشاهده بیماری های نادر پوستی

گرمای جهانی طول عمر و ماندگاری بسیاری از ویروس ها، قارچ ها، انگل ها و باکتری ها را در مناطقی که قبلا زیستگاه این میکروارگانیسم ها نبوده اند، افزایش می دهد. به عنوان نمونه، بیماری لایم که از کنه منتقل می شود، از 10 هزار مورد ابتلا در سال 1995 میلادی، به 30 هزار مورد در سال 2013 میلادی افزایش یافته است. در کانادا کنه های ناقل بیماری لایم در حال گسترش است و این موضوع برای متخصصان بهداشت کاملا دور از انتظار است. گسترش بیماری تب دره (Valley Fever) در جنوب غربی آمریکا نیز یکی از موارد نادر به شمار می رود.

ویروس هایی نظیر دانگ، چیکونگونیا و زیکا از پشه هایی منتقل شدند که زیستگاه آنان آفریقا و آسیا بود، ولی اکنون گسترش این بیماری ها به شمال آمریکا رسیده است و ماندگاری پشه های ناقل در این مناطق رو به افزایش است. گسترش بیماری هایی که قبلا در مناطق گرمسیری وجود داشتند و اکنون در آمریکای شمالی دیده می شوند، نگرانی متخصصان بهداشت را به همراه دارد.
بر اساس گزارش آکادمی Dermatology در آمریکا، 17مورد از گرمترین سال های ثبت شده در تاریخ بشر، در 18 سال گذشته بوده است و دلیل عمده آن احتراق سوخت های فسیلی و تخریب جنگل های انبوه است.
افزایش دمای آب دریاها و اقیانوس ها نیز سبب افزایش گونه هایی مانند عروس دریایی و ناوچه پرتقالی شده است که در امتداد خط ساحلی شنا می کنند و باعث انتقال بیماری های پوستی نادر می شوند. افزایش گونه ای صدف در خلیج مکزیک به دلیل افزایش دمای هوا، از دیگر آثار زیان بار تغییرات آب و هواست. افزایش بارش و سیل که ناشی از گرمای جهانی است، باعث شیوع بیماری های خطرناکی شده است.
سرطان پوست یکی دیگر از پیامدهای گرمای جهانی است، به طوریکه افزایش دو درجه دما در هر سال، افزایش 10 درصدی موارد ابتلا به سرطان پوست را در همان سال به دنبال دارد.
 به گزارش ایرنا از رویترز،با توجه به افزایش گرمای جهانی، جامعه پزشکی باید شاهد مواردی باشد که تا پیش از این به این شکل وجود نداشت و این موضوع بسیار نگران کننده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا