ساخت ظروف سفالین و چینی به کمک چاپگرهای سه بعدی

در نمایشگاه ویژه آثار هنری ساخته شده از سرامیک و سفالینه های لعابدار که با عنوان نمایشگاه بین المللی سرامیک و سفالینه جینگ داجان 2016 یا 2016 China Jingdezhen International Ceramic Fair در کشور چین و به میزبانی شهر  جینگ داجان در استان جیانگ ژی واقع در شرق کشور چین در حال برگزاری است از نمونه های جدید چاپگرهای سه بعدی با قابلیت ساخت ظروف سفالین و چینی رونمائی شد.

برای ساخت یک قطعه از ظروف سرامیکی با چاپگرهای سه بعدی تنها 3 ساعت زمان مورد نیاز است در حالی که این زمان برای روش های ساخت سنتی بسیار بیشتر است.

 در این نمایشگاه آثار مختلف سفالین؛ چینی ها و کاشی های هنری و مفهومی از سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است. مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه در رابطه با استفاده از فناوری چاپگرهای سه بعدی برای ساخت ظروف سرامیکی اعلام کردند: برای ساخت یک قطعه از ظروف سرامیکی با چاپگرهای سه بعدی تنها 3 ساعت زمان مورد نیاز است در حالی که این زمان برای روش های ساخت سنتی بسیار بیشتر است.

ژن شو از مهندسین حاضر در نمایشگاه فوق که در طراحی چاپگرهای سه بعدی مورد نظر مشارکت داشته است در این رابطه گفت: ما به مدت 15 سال برای ساخت و طراحی این چاپگرهای سه بعدی زمان صرف کرده ایم. به صورت عادی چاپگرهای سه بعدی قادر به استفاده از گل سفالگری نیستند و به همین دلیل ما نوعی ترکیب جدید بر پایه خاک سفالگری تهیه کرده ایم که قابلیت استفاده در این چاپگرها را دارد. این فناوری به مردم عادی امکان می دهد ظروف سرامیکی و سفالین مورد علاقه خود را طراحی کرده و بسازند.

دوان ژن مین از متخصصین حوزه سرامیک سازی در چین نیز در رابطه با موضوع فوق گفت: توسعه این تکنولوژی سبب می شود تا مردم به راحتی بتوانند ظروف خود را ساخته و به ویژه نسل جوان می توانند از این هنر لذت ببرند.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا