زنان واقع بینانه تر از مردان خودرو می خرند

یک وب سایت تخصصی در زمینه خودرو موسوم به Carbuyer نتایج تحقیقی را منتشر کرده که نشان می دهد مردان و زنان برای خرید یک خودرو اولویتهای مختلفی را مد نظر قرار می دهند. این بررسی نشان می دهد که زیبایی، ظاهرو عملکرد خودرو سه عاملی است که مردان را به خرید خودرویی خاص ترغیب می کند حال آنکه زنان نگاه واقع بینانه تری دارند.

بر اساس این مطالعه مشخص شده که زنان به مصرف کم سوخت، هزینه های مربوط به سرویس دوره ای و کارکرد خودرو توجه کرده و آنها را به عنوان معیار انتخاب خودروی مورد علاقه شان در نظر می گیرند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که زنان برخلاف آنچه که در گذشته تصور می شده است صرفا مجذوب زیبایی خودروها نمی شوند و در عوض به فاکتورهای واقع بینانه دیگری در حین خرید خودرو توجه می کنند.

نتایج این تحقیق در حالی منتشر می شود که بسیاری از شرکتهای خودروساز با این تصور که زنان به رنگهایی همچون صورتی و تزئینات چشم نواز خودرو به عنوان عامل اصلی در خرید آن توجه می کنند اقدام به در نظر گرفتن این موارد در تولید بخشی از محصولاتشان برای زنان می کنند حال آنکه واقعیت چیز دیگری است.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که زنان برخلاف آنچه که در گذشته تصور می شده است صرفا مجذوب زیبایی خودروها نمی شوند و در عوض به فاکتورهای واقع بینانه دیگری در حین خرید خودرو توجه می کنند

این تحقیق نتایج جالب توجهی داشته است که بر این اساس مردان 20 درصد بیشتر از زنان در انتخاب خودروی مورد نظرشان به رنگ آن توجه می کنند. همچنین مردان بیشتر از زنان در خرید یک خودرو به نام شرکت تولید کننده توجه می کنند به طوریکه مردان تا 40 درصد بیشتر از زنان مجذوب نام شرکت سازنده خودرو می شوند.

بر این اساس مشخص شده که مردان بیشتر از زنان در انتخاب یک خودرو به ظاهر خودرو، توان و شکل و شمایل آن توجه جدی می کنند.

در سوی مقابل اما زنان نیم نگاه جدی به هزینه ها دارند به طوریکه مشخص شده این دسته از خریداران تا 25 درصد بیشتر از مردان تحت تأثیر میزان مصرف خودرو قرار گرفته و تا 20 درصد هم بیشتر از آنها به هزینه های مربوط به رسیدگی دوره ای به خودرو به عنوان معیار مهم در انتخاب یک محصول جدید توجه می کنند.

نکته جالب توجه دیگر این است که زنان در مقایسه با مردان به هزینه های مربوط به بیمه نگاه موشکافانه تری دارند.

بدین ترتیب روشن شده که زنان برخلاف آنچه که در ظاهر امر پیداست بیشتر از مردان به جزئیات مهم مربوط به خرید یک خودروی جدید توجه می کنند. عجیب اینجاست که 50 درصد از مردان در انتخاب یک خودرو و خرید آن به نظر والدینشان توجه می کنند حال آنکه این رقم برای زنان تنها 39 درصد است.

اما مردان از یک جهت در مقایسه با زنان در خرید یک خودرو موفق تر عمل می کنند و آن چانه زنی بر سر قیمت است. این تحقیق نشان می دهد که زنان کمتر از مردان این شانس را دارند که بهترین فرمول مالی را در خرید یک خودروی جدید نصیب خود کنند و در عوض مردان در چنین معامله ای بهتر عمل می کنند.

در پایان تأکید شده است که گرچه زنان در کل تجربه مثبت تری نسبت به مردان (در خرید خودرو) دارند اما درخصوص انجام یک معامله خوب و راضی کننده همچنان پشت سر مردان قرار دارند.

منبع: autoexpress

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا