علم و فناوری
-

الکامپ 22 بهترین نمایشگاه بین المللی ایران می شود
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به این که الکامپ امسال بدون حاشیه و با شکوه برگزار شد، پیش بینی کرد: الکامپ 22 بهترین نمایشگاه بین المللی ایران خواهد شد.
-

مهمترین آسیبهای توسعه فناوری اطلاعات در ایران
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: توسعه شرکتهای فناوری اطلاعات با شرکتهای صنعتی متفاوت است و اشتباه گرفتن این مسیر توسعه، این بخش را با چالش مواجه میکند.
-

نقش پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه را داریم
مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی از دستاوردهای جدید این دفتر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خبر داد.
-

استعمال دخانیات توان باروری را کاهش می دهد
مطالعات نشان می دهد استعمال دخانیات و یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار در زنان، توانایی باروری آنها را کاهش می دهد و سبب یائسگی زودرس می شود.
-

انجمن های علمی برتر معرفی شدند
همزمان با پنجمین روز از هفته پژوهش در گردهمایی نقش انجمن های علمی در ارتقای کیفیت آموزش عالی 11 انجمن علمی برتر سال 94 معرفی شدند.
-

سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد ملی کشور ناچیز است
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT در اقتصاد ملی کشور بسیار ناچیز و حدود دو درصد است.
-

امضای سه تفاهم نامه در راستای تقویت همکاری وزارت علوم با انجمن های علمی
همزمان با پنجمین روز از هفته پژوهش و در گردهمایی نقش انجمن های علمی در ارتقای کیفیت آموزش عالی، سه تفاهم نامه با هدف به کارگیری ظرفیت و توان انجمن های علمی به امضا رسید و چندین ابلاغیه به زیر مجموعه معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا شد.
-

تنزل رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری به 120
رییس بنیاد پیشبرد علم و فناوری با تاکید بر این که رتبه ایران در شاخص نوآوری در سطح جهان از 95 به 120 تنزل یافته است، گفت: رتبه ایران در شاخص وضعیت کسب و کار 130 و در شاخص رقابت پذیری 83 و در شاخص رونق اقتصادی 107 است.
-

همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه ای برای جذب متخصصین ایرانی خارج از کشور
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای جذب متخصصین ایرانی خارج از کشور همکاری بسیار نزدیکی را با سازمان نظام صنفی رایانه ای آغاز کردیم.
-

دانشگاه ها ملزم به پرداخت حق عضویت انجمن ها هستند
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم که ملزم به پرداخت حق عضویت انجمن ها هستند.