علم و فناوری
-

ایران به کاهش 4 درصدی قطعی انتشار کربن و گازهای گلخانه ای تا 15 سال آینده متعهد است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: ایران به کاهش چهار درصدی قطعی و هشت درصدی مشروط انتشار کربن و گازهای گلخانه ای تا سال 2030 میلادی متعهد شده که سهم وزارت نیرو از آن 25 درصد است.
-

تشکیل گروه تحقیقاتی برای بررسی زوال جنگل های بلوط در لرستان
رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل یک گروه تحقیقاتی برای بررسی دلایل و روند زوال جنگل های بلوط در استان لرستان خبر داد.
-

بحران آلودگی هوا در ایران ثمره فرهنگ مصرف گرایی است
احمد بخارایی جامعه شناس معتقد است ریشه بحران آلودگی هوا و دیگر مسائل زیست محیطی کشور، رواج فرهنگ مصرف گرایی است.
-

85 درصد علل سرطان محیطی است
تحقیقات نشان می دهد که 85 درصد علل سرطان مربوط به عوامل محیطی و 15 درصد با عوامل ژنتیکی در ارتباط است.
-

راه اندازی سامانه جدید طرح های پژوهشی صندوق حمایت ازپژوهشگران وفناوران
صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشوربا انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور راه اندازی سامانه جدید، سامانه طرح های پژوهشی این صندوق از سی ام دی تا ششم بهمن ماه قطع است.
-

اهمیت ماموگرافی در میانسالی
محققان امریکایی در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند که غربالگری ماموگرافی می تواند از مرگ و میر ناشی از سرطان پستان تا حد زیادی پیشگیری کند .
-

انجام 14 پیوند موفق سلولهای بنیادی خون بندناف در جهاددانشگاهی
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی از انجام 14 پیوند موفق با سلولهای بنیادی خون بندناف رویان خبر داد.
-

ایران کشوری پیشرفته در زمینه نقشه برداری است
استاد تمام ایرانی دانشگاه علم وصنعت نروژ با اشاره به برخورداری دانشجویان ایرانی از آخرین امکانات رشته نقشه برداری در دانشگاه های کشور، ایران را کشوری پیشرفته در زمینه نقشه برداری دانست.
-

از تجربیات دوران تحریم برای رشد علمی کشور در پسابرجام استفاده شود
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی نخبه در کشور و رفع محدودیت ها پس از اجرایی شدن برجام، ابراز امیدواری کرد که در فضای پسابرجام، از تجربیات دوران تحریم برای شتابدهی به رشد علمی کشور استفاده شود.…
-

استقبال ازکمپین سه شنبه بدون خودرو
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:کمپین محیط زیستی 'روز سه شنبه بدون خودرو' امروز همزمان با روز ملی هوای پاک مورد استقبال مردم 20 استان قرار گرفت.