علم و فناوری
-

جراحی موفقیت آمیز بیماری نادر در شهرکرد
عمل جراحی بیماری نادر مجرای غیرطبیعی بین ریه و مجاری صفراوی (فیستول بین مجاری تنفسی و صفراوی Bronchobiliary fistula) با انجام عمل ای آر سی پی (ERCP) برای نخستین بار در کشور در شهرکرد با موفقیت انجام شد.
-

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک رتبه اول را کسب کرد
پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتيک و زيست فناوری، در ارزیابی بین المللی، جایگاه اول را در بین پژوهشگاههای کشور کسب کرد.
-

چهار میلیارد نفری که آنلاین نیستند…
مجمع جهانی اقتصاد در سلسله گزارشهای خود به بحث عدم دسترسی بخش عظیمی از جمعیت دنیا به اینترنت و همچنین نگرانیهایی پرداخته که اینترنت اشیا به وجود میآورد.
-

ارائه راه حلی جدید برای مدیریت پسماندهای شهری در دانشگاه تهران
دانشجوی دانشگاه تهران با برآورد کمترین هزینه برای جلوگیری از نشر آلایندهها، مدیریت پسماند شهری را تسهیل کرد.
-

فعالیت های پژوهشی باید در قالب پروژه های کلان و چندوجهی تعریف شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تعریف فعالیت های پژوهشی به صورت چندوجهی و چندرشته ای و در قالب پروژه های کلان تاکید کرد.
-

توسعه حملونقل ریلی درونشهری با هدف کاهش آلودگی هوا از اولویتهای ماست
رییس مرکز طرحهای کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اولویتهای مرکز طرحهای کلان ملی فناوری، توسعه حمل ونقل ریلی درون شهری با هدف افزایش تولید قطعات در داخل کشور و کاهش آلودگی هوا است.
-

نوسان کورتیزول خون خطر مرگ را افزایش می دهد
دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی گفت: افزایش و کاهش کورتیزول خون چنانچه به موقع تشخیص و درمان نشود، عوارض جدی و حتی مرگ بیمار را در پی خواهد داشت.
هفتمین کنگره بینالمللی علوم علفهای هرز
علفهای هرز از مهمترین مشکلات و موانع تولید در کشاورزی هستند و یافتن راههای درست و اقتصادی کنترل و مبازره با آنها امری حیاتی محسوب میشود. این راهکارها در هفتمین کنگره بینالمللی علوم علفهای هرز مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت.
-

ساخت دوچرخه هیبریدی ایرانی به مرحله نهایی رسید
محققان دانشگاه خواجه نصیر موفق به طراحی و ساخت نهایی دوچرخه هیبریدی با هدف رفع نیاز دوچرخه سواران در محیط های شهری شدند.
-

بیش از 2100 زن باردار در کلمبیا مبتلا به ویروس زیکا هستند
همزمان با گسترش ویروس زیکا در قاره آمریکا، وزارت بهداشت کلمبیا از ابتلای بیش از 2100 زن باردار کلمبیایی به این ویروس خبر داد.