اخبار
-

افسردگی ریسک مرگ قلبی را افزایش می دهد
یک مطالعه نشان داده است افسردگی می تواند مانند کلسترول بالا و چاقی، خطر مرگ در بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.
-

میزان مرگ بر اثر سرطان در نواحی فقیرنشین آمریکا افزایش یافت
بر اساس نتایج یک بررسی جدید میزان مرگ بر اثر ابتلا به سرطان در ۳۴ سال اخیر در آمریکا کاهش یافته، اما این رقم در بخش های فقیرنشین این کشور در حال افزایش است.
-

ماهواره مخابراتی ژاپن با موفقیت در مدار قرار گرفت
ماهواره مخابراتی جدید ژاپن برای به اشتراکگذاری اطلاعات نظامی به فضا پرتاب شد.
-

تولید پوست انسان با استفاده از پرینت سه بعدی
گروهی از محققان اسپانیایی برای اولین بار با استفاده از پرینت سه بعدی موفق به تولید پوست انسان شده اند؛ این پوست دارای تمام ساختار طبیعی پوست انسان است.
-

تشکیل کمیسیون پیوستنگاری فرهنگی با محوریت جهاددانشگاهی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن بیان اینکه رویکردهای جهاد باید مبتنی بر فعالیتهای فرهنگی کشور باشد، از تشکیل کمیسیون پیوستنگاری فرهنگی با محوریت جهاددانشگاهی خبر داد.
-

اقتصاد فرهنگبنیان مقدم بر اقتصاد دانشبنیان است
رئیس جهاددانشگاهی ضمن بیان اینکه اقتصاد فرهنگبنیان مقدم بر اقتصاد دانشبنیان است، اجرایی شدن سند نقشه جامع علمی کشور، تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی و نهادینهسازی کرسیهای نقد و مناظره را از مهمترین ماموریتهای جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی عنوان کرد.
-

روسیه هدف 70 میلیون حمله هکری قرار گرفت
سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ساختارهای رایانه ای و مراکز حیاتی این کشور در سال گذشته میلادی 70 میلیون بار هدف حمله سایبری قرار گرفتند.
-

نانوپوشش ها بهترین محافظ برای گوشیهای هوشمند
بررسیهای انجام شده در حوزه تلفن همراه نشان میدهد، نانوپوششها بهترین گزینه برای محافظت از این ادوات بوده و برای تولید کنندگان، استفاده از فناوری نانوپوشش مقرون به صرفهتر است.
-

هنرمندان پتانسیل مرجع شدن را در زمینه حفظ محیط زیست دارند
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هنرمندان می توانند با بهره گیری از پتانسیل تاثیرگذاری خود در جامعه به عنوان یکی از گروه های مرجع با رفتار، کلام یا هنر خود آغازگر حرکت های مثبت اجتماعی برای کاهش آلاینده های زیست محیطی باشند.
-

بیماران دیابتی هر 6 ماه یک بار باید تحت معاینه چشم پزشکی قرار گیرند
رئیس جامعه اپتومتری ایران گفت: بیماران مبتلا به دیابت که بیش از پنج سال از بیماری آنها می گذرد، باید هر 6 ماه یک بار تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند.