تحول در هوش مصنوعی با پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ

قدرت پردازش در نسل جدید پردازنده ‏های اگزینوس تا حد زیادی با توجه به نقش هوش مصنوعی در گوشی‏‌های آینده، ارتقا داده شده است. این پردازنده مجهز به یک بخش مجزا به نام «واحد پردازش عصبی» (NPU) است که می‏‌تواند همه عملکردهای مرتبط با هوش مصنوعی را تا هفت برابر سریع‌‏تر از نسل قبلی، پردازش کند.

همچنین در اگزینوس 9820 از نسل چهارم CPU با طراحی خاص و معماری سه بخشی (Tri-Cluster) استفاده شده است که عملکرد پردازنده در حالت تک هسته‎ای و چند هسته‎ای را به ترتیب 15 و 25 درصد در مقایسه با نسل قبلی این پردازنده ارتقا می‏‌دهد.

نسل جدید پردازنده‏ های اگزینوس سامسونگ همچنین مجهز به یک مودم پیشرفته و تخصصی-Advanced Pro LTE هستند که می‏‌تواند سرعت دانلود شما را به 2.0 گیگابیت بر ثانیه برساند و قابلیت Carrier Aggregation یا CA را تا هشت برابر افزایش می‎دهد. به این ترتیب سرعت آپلود گوشی شما نیز تا 316 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته و در نتیجه می‏‌توانید هر کاری مانند مرور اینترنت، استریم ویدیو یا بازی آنلاین را بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام دهید.

جدا از همه موارد بالا این پردازنده مجهز به تابع غیرقابل شبیه‎سازی فیزیکی (PUF) است که امنیت دستگاه را تا حد زیادی بالا برده و در نتیجه می‏‌توانید تمامی فایل‏‌های خود را با خیالی آسوده روی گوشی همراه ذخیره و مدیریت کنید. طراحی نوآورانه پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ نیز میزان مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش داده و در مجموع عمر باتری شما را بسیار بیشتر می‏‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا