کد خبر : 83041 چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 11:49:04
تصویری-از-اقمار-سیاره-زحل-منتشر-شد

تصویری از اقمار سیاره زحل منتشر شد

ناسا تصویری از اقمار سیاره "زحل" منتشر کرده است که درسال ۲۰۰۹ میلادی، توسط فضاپیمای "کاسینی" به ثبت رسیده است.

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،  فضاپیمای "کاسینی" (Cassini) در سال ۲۰۰۹، تصویری از سیاره زحل گرفته است که دو قمر این سیاره را نشان می‌دهد.

فضاپیمای "کاسینی" از کاوشگرهای ناسا است که در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از ۲۰ سال رصد "زحل" بازنشسته شد. در این تصویر، قمر "تتیس"( Tethys) در پشت‌سر قمر "تیتان"( Titan) قابل رؤیت است.

قمر "تتیس" ۶۶۰ مایل از زحل فاصله دارد. "تتیس" از اقمار بزرگ زحل است که در سال ۱۶۸۴ میلادی کشف شد.قمر "تیتان" نیز بزگترین قمر "زحل" است که در فاصله " ۱.۲ میلیارد کیلومتری از خورشید واقع است.

"تیتان" بسیار کندتر از زمین به دور خود می‌چرخد، به طوری که یک روز تیتان در حدود ۱۶ روز زمین است.

گفتنی است، قمر "تیتان" از سیاره "عطارد" بزرگ‌تر است.در این تصویر همچنین اتمسفر ضخیم قمر "تیتان" نیز قابل مشاهده است.این تصویر که رنگ طبیعی این اقمار را نشان می‌دهد، از فاصله حدودی ۶۲۰ هزار مایلی از این قمر به ثبت رسیده است.

این تصویر شگفت انگیز از زحل نشان می‌دهد با وجود اینکه فضاپیمای "کاسینی" دیگر فعالیت ندارد، ولی تصاویری که به ثبت رسانده است، ما را در اکتشافات شگفت انگیز از این سیاره کمک می‌کند.

کلید واژه ها: سیاره زحل کاسینی قمر ناسا فضا