خرازی مطرح کرد:

ایجاد نگرش و انگیزش در دانش آموزان اولویت اول است

کد خبر : 78250 شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 14:07:40

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی گفت: درآموزش و پرورش شناختی ایجاد نگرش و انگیزش در دانش آموزان اولویت اول است

دکتر سیدکمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دهمین همایش ملی آموزش با رویکرد علوم شناختی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: اولین نقش مدرسه و معلم، ایجاد نگرش و انگیزش در دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه ذهن و مغز سازنده دانش است، گفت: برنامه درسی باید براساس استعداد هر دانش آموز طراحی شود و استفاده از یافته­ های علوم شناختی در آموزش و پرورش و رشد ذهن و مغز کودکان، نوجوانان و جوانان دستاورهای چشمگیری را بدنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد علوم شناختی با اشاره به اینکه علوم شناختی یک حوزه میان رشته ای و از تعامل رشته های مختلف برای مطالعه ذهن و مغز پدید آمده است، خاطرنشان کرد: مغز انسان دارای ساختاری بسیار پیچیده است که نمی توان تنها از یک زاویه آن را مورد مطالعه قرار داد، بلکه از طریق تعامل رشته ­های مختلف قادر خواهیم بود این ودیعه الهی را بهتر بشناسیم، نحوه استفاده بهینه از مغز را کشف و به کاهش کاستی ها و اختلالات مغزی کمک کنیم.

وی بیان کرد:  هرآنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد می تواند متاثر از آموزه های شناختی و دانش ما از مغز و ذهن باشد و آموزه های شناختی دیدگاه های ما را نسبت به بسیاری از رشته ها  تغییر داده، راهکارهای جدیدی را در اختیار ما می گذارد .

خرازی با اشاره  به اینکه امروزه در کشورهای مختلف برای مطالعه ذهن و مغز انسان سرمایه گذاری های هنگفتی صورت گرفته است، گفت: در کشورمان نیز به این امر مهم توجه اساسی شده ، بطوری که با تاسیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، امکانات بسیار خوبی برای مطالعات  علمی و تخصصی در زمینه ساختار و کارکردهای مغز و اجرای پروژه های تحقیقاتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مغز انسان از بدو تولد قادر به یاد گیری است و در طول حیات خود اتصالات عصبی را ایجاد می کند و توانایی شناختی انسان حاصل تعامل مشترک وراثت و محیط است، گفت: یاد گیری محصول همیاری بخش های مختلف مغز است و مغز جستجوگر و هدفمند است و در پی ارزش و معناست.

دبیر ستاد علوم شناختی با بیان اینکه آشنایی با رشته های عصب شناختی، کارکردهای شناختی ذهن و مغز و آشنایی با روش های بهینه رشد ذهن کودک و یاددهی و یادگیری از لوازم آموزش و پرورش شناختی است گفت: امروزه در دنیا تلاش های گسترده ای در زمینه کاربست یافته های علوم شناختی در آموزش و پرورش و ایجاد تحول و نو آوری در آن براساس آموزه های شناختی در حال انجام و برنامه ریزی است.

 وی افزود: سیستم آموزش و پرورش در کشورمان مبتنی بر رفتار گرایی است، بطوری که دانش آموز تنها می آموزد و بخاطر می سپارد، اما درآموزش و پرورش شناختی ایجاد نگرش و انگیزش در میان دانش اموزان وظیفه اصلی معلم و مدرسه است، به طوری که با ایجاد نگرش مثبت در میان دانش آموزان، تلاش آنان برای پیشرفت افزایش می باید.

دبیر ستاد علوم شناختی با اشاره به اقدامات و تلاش های این ستاد در امر ترویج و ارتقای علوم شناختی در سطح کشور گفت: حمایت از توسعه علوم شناختی در مدارس و ارائه تجهیزات مورد نیاز برای انجام طرح های پژوهشی به مدارس ، برگزاری مسابقات علمی برای آشنایی دانش آموزان با حوزه های علوم شناختی و جهت دهی به آینده تحصیلی آنان از جمله اقدامات این ستاد در امر گسترش دانش علوم شناختی در کشور است.

خرازی گفت: با استفاده از آموزه های شناختی تحول چشمگیری در آموزش و پرورش کشور حاصل  شده و منجر به شکوفایی استعداد ها خواهد شد.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات شما

نظرات شما

متن *

[کد امنیتی جدید]

crossdresser gay sissy to be a slave dominated by master porn300.cc guy nat10

muslim aunty biggest xvideos9.xyz xxxx scool girls european babe rides lover

abcdefabc webcam Thumbzilla abcdefabc webcam girl in sexy slutty outfit fucked

telugu anuties sex grund ma porn indianxvideo.xyz family crempi

czech bitch in car crossdresser gay sissy to be a slave dominated by master PornOne girl in sexy slutty outfit fucked

pron liked vedio youporn.lol xxxx scool girls

abcdefabc webcam Sex Pics stormy daniels young boy

redhead asian milf fucks her anal with fingers and sex toy in tur stormy daniels young boy daftsex.ws hot mom tube videos ifsa sikis

arabiec girl sex FUQCoom guy nat10 indian boss indian

muslim aunty biggest 123youjizz.com chongo de huaral sexo colombianas telugu anuties sex