سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی قم:
ایجاد اشتغال نیازمند حرکت به سمت آموزش های مهارتی است

به گزارش سینا پرس، یاسر شریفی سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم در جلسه آشنایی با ظرفیت آموزشی – مهارتی و اشتغال محور، با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های این نهاد انقلابی افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به پتانسیل های گسترده در سطح استان،‌ در حوزه های مختلف آموزش و کارآفرینی نقش مهمی را ایفا می کند.
به گفته وی؛ 8 کارگروه معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد قم با رویکرد مهارت محوری در حوزه های فنی مهندسی، آی تی، کشاورزی، هوش مصنوعی، زبان های خارجی، علوم پزشکی، علوم انسانی و هنر با اولویت نیازسنجی در سطح استان فعال است.
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم، حمایت از طرح های اشتغال محور در این نهاد انقلابی را مورد توجه ویژه قرار داد و بیان کرد: مرکز آموزش‌های کارآفرینی و مهارتهای کسب و کار سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) نیز در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است.
شریفی ادامه داد: خدمات مرکز ستفا در راستای اساسنامه جهاد دانشگاهی با عنوان مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان در سال 96، اضافه کرد: در این طرح 123 نفر با کسب آموزش های لازم ساماندهی و در مسیر اشتغالزایی قرار گرفتند.
وی همچنین اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در سال های 97 و 98 با همکاری اداره کار با ساماندهی یکهزار و 500 نفر و راه اندازی 20 کارگاه محله محور در سطح استان با همکاری بنیاد علوی را از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز عنوان کرد.
به گفته وی؛ مرکز ستفا با ارائه مشاوره کسب و کار، طراحی بیزینس پلن نیز فراگیران جویای کار را به راهنمایی و در مسیر اشتغال و درآمدزایی قرار می دهد.
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم در خصوص اجرای طرح های روستایی در استان با شعار”هر روستا یک محصول” نیز گفت: جهاددانشگاهی در این زمینه با برنامه ریزی در حوزه برندینگ محصولات روستا می تواند بسیار موفق عمل کند.
شریفی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت اعتبار و ارزش مدارک ارائه شده در جهاددانشگاهی نیز گفت: گواهینامه مهارتی که به فراگیران ارائه می شود، بسیار معتبر است.
وی موضوع ارائه مدرک مهارتی و پروانه کسب و کار در جهاددانشگاهی واحدقم را مورد توجه قرار داد و گفت: در تمام کارگروه های ذکر شده فراگیران با گذراندن دوره های عمومی و تخصصی مجوزهای کسب و کار را دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا