پیشروی مدیریت شهری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شیراز

تلاش شبانه‌روزی در اجرای پروژه‌های پارک آبی و آکواریوم

شهردار شیراز اعلام کرد: پروژه پارک آبی شهر، پس از مواجهه با چالش‌های فنی و معارض، با تغییراتی اساسی در زمانبندی و اصلاحیه‌های لازم، در دو نوبت روز و شب به اجرا درآمده و امیدوار است که طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین، اقدامات مشارکتی در ساخت تله‌کابین شیراز نیز به فاز اجرایی وارد شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدحسن اسدی در سومین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس شهرداری این کلان‌شهر از جمله پروژه‌های پارک آبی و آکواریوم، با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، از یاوران شورا خواست که خود ناظر بر فعالیت این پروژه باشند؛ چراکه سهم شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان است که این پروژه یکی از ۵۰ پروژه بزرگ شهرداری شیراز است.

وی به‌نوبت شب اشاره کرد و افزود: امروز هوا خوب است و تا آبان ماه نوبت شب را خواهیم داشت که اعتقاد داریم زمان بهترین عامل است پس باید به‌درستی از آن استفاده کرد و رضایت مردم قطعاً رضایت خداوند در آن است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین در بازدید از پروژه آکواریوم گفت: شیراز به‌عنوان قطب شهر توریستی و گردشگری است که زیرساخت‌های آن بسیار مهم است.

اسدی بیان کرد: پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است که با توجه به برگزاری مناقصه احداث تله‌کابین شیراز، این طرح تعیین تکلیف شد و شریک سرمایه‌گذار مشخص و مقرر شد به‌صورت ۴۰ درصد سرمایه‌گذار و ۶۰ درصد شهرداری شیراز در محل پارک کوهستانی دراک، تله‌کابین شیراز به طول ۴۲۰۰ متر اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید شبانه به ویژگی‌های پروژه پارک آبی اشاره کرد و گفت: این پروژه در بین کارهای عمرانی ما، ماهیت کاملاً فرهنگی، ورزشی تفریحی و گردشگری را دارد و این پروژه‌ها قدرت آن را دارد که گردشگران بتوانند یک روز بیشتر در شیراز باشند.

سید ابراهیم حسینی کار را مشارکتی دانست و اظهار کرد: در این پروژه‌ کار مشارکتی است و سرمایه‌گذار واردشده است و رویکرد شورای اسلامی شهر شیراز در بحث سرمایه‌گذاری، فرهنگی، گردشگری و حرکت جهادی است که شعار آن را داده‌ایم به نمایش گذاشته‌شده است.

وی افزود: بناداریم زیرساخت‌های شیراز را طوری طراحی کنیم که به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌صورت واقعی خود را در بحث کشور معرفی کند و به‌زودی شاهد استفاده مردم از این پروژه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز راه‌اندازی نوبت شب را مورد توجه قرار داد و گفت: جهت سرعت‌بخشی به کار، نوبت شبانه پروژه‌ها راه‌اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا