بازار کار، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اشتغال در گیلان

به منظور تحقق بخشی از وظایف جهاددانشگاهی مبنی بر مشارکت در توسعه فرهنگ کارآفرینی و اشتغال و ایجاد فضای مناسب جهت تبادل اطلاعات در بازارکار استان این پایگاه خبری فعالیت خود را در گیلان آغاز کرده است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان محمدعلی رحیمی‌پور معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان گفت: انعکاس خبرها و گزارش‌های مربوط به فضای کار و اشتغال در گیلان به منظور ایجاد امید در نسل جوان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ایجاد الگوهای مناسب از مهمترین اهداف خبرگزاری بازارکار گیلان از سوی سازمان جهاددانشگاهی گیلان است.

وی گفت: یکی از مهمترین وظایف و برنامه‌های خبرگزاری بازار کار در گیلان این است که به ایجاد فضای مناسب جهت تبادل فکر و ارائه تجارب متخصصان، کارشناسان و کارآفرینان و معرفی منابع مختلف استان جهت ایجاد اشتغال به‌ویژه منابع اقتصادی و تسهیلات ارائه شده به منظور کمک به کارآفرینان و کارجویان کمک شود.

رحیمی‌پور با بیان این که در تلاشیم با بهره گیری از امکانات این نهاد انقلابی و زمینه‌های فعالیت روزافزون در بخش غیر دولتی برای تحقق سیاست‌های دولت در اجرای اصل ۴۴ گام‌های موثری برداشته شود، تصریح کرد: جمع آوری و تهیه خبر، گزارش، انجام گفت‌وگو و برگزاری میزگرد و کارگاه‌های تخصصی به منظور کسب و ارائه اطلاعات لازم در جهت دستیابی به اهداف نظام از برنامه‌های مهم کاری پایگاه اطلاع رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی گیلان است.

وی به معرفی مشاغل موجود در کشور و ارائه مطالب مربوط به آنها متناسب با نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک به کارجویان به‌ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور استفاده از فرصت‌های شغلی موجود درجامعه اشاره کرد و افزود: شناخت و معرفی کارآفرینان به منظور انعکاس دستاوردها و چالش‌های این گروه و الگوسازی مناسب از دیگر راهبردها و وظایف بازار کار جهاددانشگاهی است.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: معاونت آموزشی علاوه بر این بر اساس ماموریت خود در اجرای نقشه جامع علمی کشور نظیر ارتقای فرهنگ کار آفرینی و روحیه خود باوری پس از شناسایی نیازهای آموزشی بازار کار، دوره‌های آموزش تخصصی پیشرفته و نوین را برای متقاضیان و افراد جویای کار تدارک می‌بیند، به عبارتی دوره‌های آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، مسئله محور، مزیت محور، تخصص محور و شغل محور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا