بازگشایی مسیرهای گردشگری و اماکن تاریخی فارس به روی گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازگشایی یک مسیر اصلی و آبراهه‌های تخت جمشید برای گردشگران در ایام نوروز خبر داد و گفت: تله کابین قله دختر فیروزآباد پس از یک دهه نیز به روی گردشگران باز خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد ثابت اقلیدی در نشست خبری امروز ۲۳ اسفندماه، جزئیات برنامه‌های بهسازی و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی فارس برای ایام نوروز را تشریح کرد و لایروبی و احیای قنات سعدی، مهیاسازی کل مجموعه تخت جمشید، مرمت مجموعه سعدیه و ارگ کریم‌خانی و بهسازی قلعه دختر فیروزآباد و آثار تاریخی والرین کازرون را از جمله این برنامه‌ها اعلام نمود.

ثابت اقلیدی افزود: در ایام نوروز، یک مسیر اصلی و آبراهه‌های تخت جمشید برای گردشگران بازگشایی می‌شوند. همچنین، تله کابین قله دختر فیروزآباد پس از یک دهه به روی گردشگران باز خواهد شد.

او در ادامه از بازگشایی آب انبار حافظیه پس از ایام نوروز خبر داد و گفت: این اقدام جزء برنامه‌های بهسازی و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی استان است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برخی از اقدامات مرمتی و بهسازی در آثار تاریخی استان از جمله حمام و آسیاب خرامه، سنگ نگاه اشکانی قیر و کارزین، خبر داد و تأکید کرد: مجمع خیرین میراث فرهنگی نیز به منظور حمایت از این اقدامات، رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

ثابت اقلیدی اظهار داشت: با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، برنامه‌های فرهنگی متناسب با این دو مناسبت در اماکن تاریخی و فرهنگی استان اجرا خواهد شد.

برگزاری مراسم تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید، برنامه دولت قرآن، تواشیح، حافظ خوانی، سعدی خوانی و شاهنامه خوانی بخشی از این برنامه‌ها بود که ثابت اقلیدی به آن اشاره کرد.

او افزود: پیرو ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، ساعات بازدید اماکن تاریخی و گردشگری در ایام نوروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ خواهد بود و مدیران استانی می‌توانند ۲ ساعت به این ساعات اضافه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس برنامه‌هایی نظیر برپایی تورهای رسانه‌ای، معرفی اماکن تاریخی فارس، رونمایی از طرح‌های گردشگری، و برگزاری رویدادها را برای معرفی بیشتر تمام اماکن گردشگری و میراثی استان به گردشگران داخلی و خارجی اعلام کرد.

ثابت اقلیدی خاطر نشان کرد: در سه ماه گذشته، استان فارس با دریافت ۱۳۷ نشان ملی صنایع دستی، ثبت ۱۳۷ میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی و معنوی، کسب بیشترین جوایز در رویداد سرو سیمین، برپایی موفق نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی شیراز، و حضور در نمایشگاه تهران با رونمایی از ۱۴ طرح، به دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی دست یافته است.

او در خاتمه یادآور شد: در ایام نوروز، نظارت بر فعالیت مهمان‌خانه‌ها، هتل‌ها و مراکز بین راهی و تأسیسات اماکن گردشگری از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود. این نظارت شامل داشتن مجوز برای خانه‌های مسافر، کنترل نرخ‌ها و نظارت بر فعالیت آنان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا