فراخوان جایزه ابوریحان ویژه پژوهشگران جوان برجسته در رشته‌های علوم پایه

جایزه ابوریحان فرهنگستان علوم ویژه پژوهشگران جوان برجسته در رشته‌های علوم پایه فراخوان داد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، به منظور تکریم و گرامی‌داشت پژوهشگران جوان و برجسته کشور که دست‌آوردهای علمی شاخص و سهم ارزنده‌‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته‌‌اند، گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران هر سال یک جایزه به نام جایزه ابوریحان بیرونی، دانشمند پر آوازه ایرانی، به یک نفر از دانشمندان جوان و برجسته در رشته‌های علوم پایه کشور که در حوزه تخصصی خود شاخص بوده و از حسن شهرت علمی و اخلاقی برخوردار باشند، اعطا می‌کند.

شرایط اولیه پذیرش نامزدهای دریافت جایزه به شرح ذیل می‌باشد:

متقاضی باید دارای مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه و ملیت ایرانی با حداکثر سن ۴۰ سال تا پایان اسفند ماه 1402 باشد.

نحوه نامزد شدن به وسیله خود پژوهشگر یا توسط یکی از استادان با سابقه کشور است و این جایزه به هر فرد حداکثر یک بار اعطا خواهد شد.

متقاضیان تا پایان اسفند ماه فرصت دارند تا مدارک خود را به گروه علوم پایه فرهنگستان علوم ارسال و یا به آدرس basic@ias.ac.ir ایمیل کنند.

جهت تکمیل فرم مشخصات علمی و سوابق آموزشی و پژوهشی به وبگاه فرهنگستان علوم، سایت انجمن‌های ریاضی، آمار، فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی مراجعه کنید.

مرجع تصمیم‌گیری در مورد اعطای جایزه، گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است تلفن دفتر گروه علوم پایه فرهنگستان علوم 02188645595 است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا