نشست بررسی نقش عشایر در توسعه استان در دانشگاه ایلام

نشست علمی بررسی نقش عشایر در توسعه استان ایلام با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام، مدیرکل امور عشایر استان ایلام و جمعی از اساتید در محل سالن فرزانگان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ایلام، دوست محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با تقدیر و تشکر از برگزاری این نشست با بیان اینکه برای توسعه استان باید به یک ضریب اطمینان از جهت‌گیری‌های توسعه در استان برسیم، یادآور شد: بر اساس رویه‌های گذشته نمی‌توانیم به توسعه متوازن دست پیدا کنیم، لذا باید همه کمک کنیم تا با رفع موانع، زمینه تحقق اهداف و برنامه‌ها فراهم شود.

تاب، معاون پژوهش و فناروی دانشگاه ایلام در این نشست با بیان اینکه پایه و اساس تمدن ایرانی اسلامی به زندگی عشایری بر می‌گردد، گفت: روحیه سلحشوری عشایر یکی از ارکان دفاع از مرزهای ایران در طول تاریخ بوده است.

تاب، تولید محصول ارگانیک، سالم و پاک را یکی از ویژگی‌های اصلی جامعه عشایری دانست و بیان داشت: عشایر نقش محوری در حفاظت از طبیعت دارند، لذا دولت باید با تمام توان از آنها حمایت کند.

همچنین خانزادی، مدیرکل امور عشایر استان توضیحاتی را در خصوص ظرفیت‌های عشایر استان و برنامه‌های این اداره ارائه کرد و سپس مرادنژادی، مهدی‌زاده و ذبیحی مطالب مورد نظر را ارائه کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا